17% מהסטודנטים באוניברסיטאות ו-25% מהסטודנטים במכללות ינשרו בטרם יסיימו את לימודיהם



מנתונים שפרסמה השנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה תמונת מציאות לא קלה על נשירה גבוהה של סטודנטים לתואר ראשון.

מנתונים שפרסמה השנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה תמונת מציאות לא קלה על נשירה גבוהה של סטודנטים לתואר ראשון ולפיהם כ17% מהסטודנטים באוניברסיטאות ו-25% מהסטודנטים במכללות ינשרו בטרם יסיימו את לימודיהם.
עוד נתונים בולטים; נשים נושרות פחות מגברים ( 17.5% לעומת 23%), במקביל יותר נשים מסיימות את לימודיהן בזמן התקני לתואר (53% לעומת 49%).

סטודנטים מהמגזר הערבי נושרים יותר מסטודנטים מהמגזר היהודי (30% לעומת 19%) וגם בקרב המגזר הערבי נראה כי נשים נושרות פחות מגברים (22% נשים בהשוואה ל34% גברים).
עוד נראה כי הנשירה הגבוהה ביותר היא בתחום מדעי הרוח ואחוזי הנשירה הנמוכים ביותר הם בפקולטות למשפטים.
לדברי ד"ר גופן שתציג בכנס את מחקרה שעוסק בנשירת סטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות, "בישראל אין הגדרה ברורה של מהי נשירה, אולם במחקרי התייחסתי לנושר לכל מי שלא סיים את לימודיו בתום 8 שנים מהזמן התקני לתואר".
ביום שני ה-5 בנובמבר יתקיים בקמפוס הר הצופים של של האוניברסיטה העברית בירושלים. הכנס השני למניעת נשירה, בשיתוף פעולה של הפורום למניעת נשירה משכלה גבוהה בו משתתפות קרן רוטשילד קיסריה, קרן רש"י, קרן גרוס, קרן גילברט, קרן אייסף. מדובר בשיתוף פעולה מיוחד שמתקיים בין קרנות הפועלות לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות.
פורום הקרנות למניעת נשירה מהשכלה גבוהה הינו פרי שיתוף פעולה של קרנות מרכזיות המשקיעות בקידום ההשלכה הגבוהה בישראל שביניהן קרן רוטשילד קיסריה, קרן גרוס, קרן גילברט, קרן רשי וקרן אייסף. הפורום הוקם על רקע תופעת הנשירה הגבוהה של צעירים וצעירות ממוסדות האקדמיה ובפרט בקרב אוכלוסיות מוחלשות. הפורום מאמין כי שת"פ בין הקרנות הפילנתרופיות, גיוס וחיזוק הקשר עם מוסדות אקדמיים ומשרדי ממשלה, כמו גם מחקר ופיתוח הידע בתחום, יצמצמו את התופעה.
 
תמונה: flash90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה