בשורה להורים האקדמאים: האוניברסיטה העברית תתאים את יום העבודה לצרכי חוקריה המגדלים ילדים



לראשונה במוסד אקדמי בארץ והחל מהחודש, מועדי ההרצאות והסמינרים המחלקתיים במרבית היחידות באוניברסיטה העברית יסתיימו עד השעה 15:30, כדי לאפשר לחוקרים ודוקטורנטים הורים זמן איכות עם ילדיהם.

מטרת הנוהל החדש המכונה "נוהל 15:30" הינו לאפשר לחוקרות וחוקרים צעירים המגדלים ילדים להשתתף בהרצאות ובסמינרים מחלקתיים מבלי שהדבר יבוא על חשבון בילוי זמן עם ילדיהם. 
לדברי יועצת נשיא האוניברסיטה העברית לענייני מגדר ויוזמת נוהל 15:30, פרופ' אורנה קופרמן: "הסמינרים המחלקתיים מהווים מקום חשוב עבור חוקרים וחוקרות להחליף רעיונות, להיחשף לחזית המחקר המדעי ולהתוודע אחד לשני. עם זאת, סמינרים מחלקתיים רבים  נערכו עד כה באופן מסורתי בשעות אחר הצהרים המאוחרות בעוד שרוב המסגרות החינוכיות לילדים מסתיימות בשעה 16:00. מכיוון שבמציאות של ימינו האחריות על טיפול בילדים עדיין נופלת בעיקר  על נשים, חוקרות שהן אמהות לילדים קטנים נאלצו להחמיץ חלק מהסמינרים. הנוהל החדש נועד לפתור בעיה זו ולהבטיח את מיצוי היכולות של חוקרות וחוקרים הורים".

"הנוהל לא יפגע בכמות השעות שמקדישים החוקרות והחוקרים לעבודתם" מדגישה פרופ' קופרמן. "עבודתו של איש מחקר אמיתי אינה מסתיימת בשעה 15:30 וגם לא בשעה 17:00 או 19:00, אלא היא מלווה אותו לאורך כל היממה. חוקרים שמצטרפים לאוניברסיטה העברית בוחרים לבוא לכאן משום שהם רוצים לחקור כמה שיותר והם עושים את עבודתם גם אחרי שהילדים הולכים לישון. זכותם של ילדים והוריהם ליהנות אלה מאלה, ולכן אין סיבה לקבוע פעילות מחלקית דווקא בשעות המעטות שבהן מסגרות החינוך מאפשרות להם לעשות זאת".
נוהל 15:30 הוא חלק מתוכנית רחבת היקף שמפעילה בעת האחרונה האוניברסיטה העברית לשם קידום חוקרות צעירות. לדברי נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם בן-ששון, "האוניברסיטה מעוניינת להאיץ את מגמת שילובן של חוקרות מבטיחות באקדמיה ופועלת לשם כך להסרת חסמים פסיכולוגיים, חברתיים ובירוקראטיים שמונעים מנשים רבות לפתח קריירה אקדמית".
 
תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה