אושרה הקמת המרכז למדעי המוח באוניברסיטה העברית ירושלים



המרכז יוקם על שטח של עשרה דונם ויכיל מעבדות אולמות ושטחים פתןחים

המשרד נבחר בשל עבודותיו הייחודיות, רמתו המקצועית הגבוהה וניסיונו בתכנון מרכזי מחקר של מדעי המוח ברחבי העולם (בארצות הברית ובלונדון).  
זהו הבניין הראשון שפוסטר, חתן פרס פריצקר לאדרכילות, יתכנן בישראל. באחרונה היה פוסטר אחד המועמדים המובילים במכרז התכנון של הקמפוס החדש של בצלאל. 

הבניין החדש יוקם על שטח של כ-10,500 מ''ר ליד המכון למדעי החיים בקמפוס אדמונד י' ספרא בגבעת רם ויכלול מעבדות מודרניות, חדרי לימוד, מרכז הדמיה חדשני ושטחים למחקר ביולוגי ופרה-קליני. מסביב לבניין יהיו שטחים ציבוריים ובהם חדרי הרצאות, אודיטוריום וקפיטריה. בתכנון הבניין יושם דגש על בניה משמרת סביבה, שימור אנרגיה והקטנת פליטת פחמן דו-חמצני. הפרויקט יהפוך לאבן שואבת וימשוך לא רק את הקהילה המדעית אלא גם את הציבור הרחב שיגיע להתפעל מיצירה ארכיטקטונית מפוארת וחדשנית. 
האדריכל הבריטי נורמן פוסטר, יליד 1935, הקים את משרדו העצמאי בסוף שנות ה-60. הוא זכה להכרה בינלאומית בזכות כיפת הרייכסטאג בברלין, נמל התעופה של הונג- קונג, אצטדיון וומבלי ומטה בנק קומרצבנק בפרנקפורט. הפרויקטים שלו משקפים מחויבות לנושאים סביבתיים ולעיצוב בר-קיימא. פוסטר יסתייע בשני משרדי אדריכלים מקומיים: משרד בר-שיפמן-נתן ומשרדו של האדריכל צדוק שרמן. 
 
מצ"ב הדמיה של בנין המרכז למדעי המוח העתידי באדיבות משרדי אדריכלים: בר-שיפמן-נתן ואדריכל צדוק שרמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה