כבר בנובמבר הקרוב בית ספר לעיתונות במכללת הדסה



המכללה האקדמית הדסה ירושלים בשיתוף אגודת העיתונאים בירושלים הודיעו על פתיחת "בית הספר לעיתונות מעשית" בדגש על עיתונות ברשת האינטרנט וסיקור פוליטי משפטי.

נציגי אגודת העיתונאים בירושלים וראשי המכללה האקדמית הדסה, חתמו השבוע על הסכם לשיתוף פעולה במסגרתו יוקם "בית הספר לעיתונות מעשית". לדברי דני זקן, יו"ר האגודה ומיוזמי הקמת בית הספר: "זה יהיה בית ספר שייתן דגש על עיתונות מקצועית ויפעל לקדם ללב השיח הציבורי-תקשורתי צעירים מכל קשת האוכלוסייה בישראל. המצב מחייב מקצועיות ולא חובבנות, וזו בדיוק מטרתו של בית הספר."

נשיאה החדש של מכללת הדסה, פרופ' ברטולד פרידלנדר: "עיר בירה שמכבדת את עצמה חייבת שיהיה בה בית ספר לעיתונות ואני גאה שמכללת הדסה היא זו שנרתמה למהלך ההיסטורי הזה. מצבה של העיתונות מחייב הרבה מחשבה ותשומת לב ובעיקר הכשרה של צעירים שיהוו את חוד החנית של התקשורת בישראל".

העיתונאי חיים שיבי ממובילי הקמת בית הספר וחבר הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים, אמר כי מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן שהסטודנטים יהיו המרווחים המרכזיים ממנו. "האגודה תרתום נבחרת עילית של עיתונאים עתירי ניסיון, במדיה על גווניה ואילו המכללה מביאה את הניסיון והידע אקדמי וכן את ניסיונה בשילוב בוגריה בשוק התעסוקה. חרף מצבי משבר בעיתונות – הדור הצעיר יגיע אלינו ללמוד עיתונות חופשית ומקצועית".

יוזמי הקמת בית הספר ציינו כי בתוכנית הלימודים יינתן דגש מיוחד על אירועים תקשורתיים המציבים דילמות אתיות וכן כלים מעשיים ללבטים ולחצים מקצועיים שבפניהם ניצבים עיתונאים. בנוסף ללימודי יסוד יכלול בית הספר מגמות מיוחדות לסיקור פוליטי ומשפטי, מגמת טלוויזיה ורדיו ומגמת ניו מדיה.

במסגרת הלימודים תלמידי בית הספר יפעילו אתר חדשות עצמאי, במסגרת הקורס "עיתונות ברשת", ובו יכתבו, יערכו, יצלמו ויתנסו במגוון תפקידי מפתח בתקשורת. בימים אלו מתגבשת רשימה סופית של המרצים. בין המרצים והמרצים האורחים שילמדו בבית הספר: פרופ' אריה נאור ראש החוג לתקשורת ופוליטיקה במכללת הדסה, ד"ר טל פבל,דני זקן מקול ישראל,מיכל גולדברג,לשעבר כתבת המשפט של ידיעות אחרונות, עו"ד חיים שיבי, חנה קלדרון, אריה שקד, נתן כספי, שוקי לבנון, ארי גלהר , צבי לביא ורוני ארזי ומרצים נוספים כולם בעלי ניסיון מעשי רב בעיתונות.

בתמונה: נשיאה החדש של מכללת הדסה, פרופ' ברטולד פרידלנדר (באדיבות יח"צ).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה