יום כיפור: סגר כללי על שטחי יו"ש ורצועת עזה- הערכות בירושלים



ההיערכות לקראת יום כיפור בעיצומה, כוחות הביטחון מתגברים כוחות. בירושלים יתחיל הצום, בשעה 16:56 ויסתיים מחר, בשעה 18:06

כוחות משטרה, מג"ב ומתנדבים יאבטחו את הסדר והביטחון במהלך החג. הכוחות יוצבו במחסומים, בקווי התפר, ובכל נקודות החיכוך. מהמשטרה נמסר כי רמת הכוננות תוגברה, יבוצעו פעולות למניעת נסיעת כלי רכב במהלך הצום, ובנוסף, מתנדבי המשמר האזרחי יאבטחו בתי כנסת ברחבי העיר.

גם במד"א נערכים לקראת החג, כמדי שנה ייפרס מערך כוננות מתוגבר, הכולל צוותי אמבולנסים, אופנועי חירום ומערך כוננים המופעלים ע"י עובדים ומתנדבים, בכדי לאפשר מענה רפואי מהיר וזמין, ומבקשים מהציבור לחייג 101 במידת הצורך.מנהל מד"א מרחב ירושלים, תמ"ג שלמה פטרובר, מוסר כי: "אנחנו בכוננות גבוהה, נפרוס  רכבי ההצלה  בבתי העובדים והמתנדבים בדגש על סמיכות לבתי כנסת, הכותל המערבי  על מנת לצמצם את זמן התגובה לאירועי שגרה וחירום. ריעננו את הפקודות בשיתוף משטרת מחוז ירושלים, עיריית ירושלים וכיבוי אש. כולי תקווה כי בשנה זו כבשנים עברו לא ניתקל בתופעה של זריקת אבנים על רכבי הצלה בדרכם להצלת חיים" 

גם כוחות הכיבוי מתגברים כוחותיהם, מאחר והשנים הקודמות מלמדות על מקרים חריגים שמתרחשים במהלך החג, שריפות רבות פורצות עקב נרות שנותרו דולקים או גופי תאורה שכוסו באופן לא בטוח. 

כוחות הכיבוי נמצאים בכוננות בתיאום עם המשטרה, לצורך מקרי חירום, בהם יהיה צורך בכניסה לכפרים הערביים בעוטף ירושלים, הנמצאים בהסגר למשך החג.

כוחות הביטחון קוראים לציבור, לאפשר אמבולנסים, כבאיות ורכבי משטרה,  לנוע בחופשיות ולהימנע ככלל מחסימת צירים באמצעות חנית רכבים בצורות לא מקובלות.

צה"ל   הטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה  עד מחר בחצות.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה