העסקה הגדולה שתיסגר בקרוב מאוד בין הנשיא לראש הממשלה - קראו תמליל משיחה שעדין לא התקיימה



בימים הקרובים אמור נשיא המדינה להיפגש עם נתניהו בנושא הרכבת ההמשלה, אבל תוכן השיחה יהיה אחר לגמרי – הנשיא רבלין ישלוף הצעה שנתניהו יתקשה לסרב לה  – כרטיס – "צא מהכלא" אבל ביחד איתו כרטיס של צא מהפוליטיקה.

ההסבר המוחץ של רבלין -  " בקונסטלציה הפוליטית הקיימת - רוב הסיכוי שאתה מחוץ לממשלה ורוב הסיכויים שגם בפנים הכלא. תוותר על הסיכוי הנמוך שתחזור להיות ראש ממשלה ותרוויח את הסיכון הגבוה שתהפוך להיות אסיר ועבריין מורשע".

אייל בן שמחון מנחש מדמיונו הפרוע את תוכן השיחה שתתקיים כנראה בשבוע הבא שתסגור את עסקת הטיעון בין מדינת ישראל לראש הממשלה.

יונתן זינדל

לאחר מילות נימוסים, צילומים לתקשורת, פלאשים וגינונים מיותרים, יבקש רבלין לשבת עם נתניהו ב4 עיניים, בלי יועצים ומלווים. רק שניהם.

למרות שהם יהיו לבד – הנשיא רבלין יתקרב לנתניהו אל אוזנו וילחש לו בשקט אך באופן ברור –

"יש לי בשבילך עסקת זהב שאוכל לתת לך אותה רק עכשיו בגלל המצב המיוחד שנוצר "

נתניהו - "סגרת עם גנץ ממשלת אחדות?"

רבלין – לא סגרתי כלום עם אף אחד אבל תן לי אור ירוק ואסגור עם מנדבליט (היועץ המשפטי לממשלה) עסקת טיעון שתשחרר אותך מהסיוט של המשפט טמהסכנה הממשית שתלך לכלא עוד מעט....

נתניהו יעשה פרצוף חמוץ אבל יתעשת ובחוסר רצון מופגן - יהיה מוכן להמשיך לשמוע ...

רבלין יפרט -

"עסקת הטיעון שאני מציע היא - אתה תואשם ותודה בסעיפי מרמה והפרת אמונים - תודה במה שאתה בכל מקרה מודה - שקיבלת מתנות בניגוד לחוק ממילצ'ן , בנוסף תתנצל על הקשרים שניהלת עם אלוביץ למרות שהיה אסור לך לדון בעינינו (כחבר קרוב) לגבי תיק מוזס תודה במה שהוקלט או שנרד מהתיק הזה.... נסכם שתואשם רק בהפרת אמונים בלי שוחד....העונש שלך יהיה כ 6 חודשי עבודות שרות לתועלת הציבור (הרצאות וכו') כמובן גם אות קלון (מה שלא יאפשר לנתניהו לחזור לפוליטיקה....) ונסיים את הסיפור של התיקים נגדך ללא ניהול משפט אבל בהסכמה של כל הצדדים...והנה ירד מסדר היום החשש הגבוה והמאוד סביר שבעוד כשנתיים תכנס לכלא כמו אהוד אולמרט ראש הממשלה לשעבר,  כמו הנשיא לשעבר קצב וכמו החבר שלך השר אריה דרעי".

נתניהו יסובב לרבלין את הגב ויזוז באי נוחות בכיסא.... אבל רבלין הנחוש במשימתו יישר את מבטו אל תוך עיניו של נתניהו וינסה להעביר לו את גודל השעה וגודל העסקה –
"אתה הרי מבין שרוב הסיכויים שבית המשפט ירשיע אותך, התיקים נגדך מגובים בראיות חזקות, בעדי מדינה... אני לא ראה איך תוכל לצאת מזה...כך את העסקה ותעשה טוב לך, למשפחתך ולמדינה".

נתניהו יענה לרבלין – אבל אני לא מוכן להודות במשהו שלא עשיתי.... תפרו לי תיק, לא לקחתי שוחד!!

רבלין יביט בנתניהו ... נו באמת....אני לא חבר מרכז ליכוד או מצביע משדרות שמקבל את המידע שלו מהפייסבוק.... אתה מדבר איתי ביבי....מי תפר לך תיק? מנדבליט?? הרי שנינו יודעים שהוא בית"רי מלידה, שאביו היה מעמודי התווך גם של האצ"ל וגם של הליכוד , הרי אתה מינת אותו כמזכיר ממשלה, אתה עבדת איתו צמוד שלוש שנים לפני שמינת אותו לתפקיד היועץ המשפטי. הוא היה מאוד מקורב אלייך ולעמדותייך הפוליטיים..... הוא תפר לך תיק??? 

נתניהו ישיב לרבלין במבט נעלב – מה אתה לא מאמין לי שאני הקורבן כאן? כן תפרו לי תיק – מנדבליט התהפך עלי ואני טהור וצח ....

רבלין המנוסה יבין שזה לא ילך , נתניהו לא יודה בפניו, גם לא ב4 עניים וגם לא בעין אחת.... והוא משנה טקטיקה:

"אוקיי....אזרום איתך – גם אם לשיטתך תפרו לך תיק, הרי שתפרו אותו טוב מאוד, עד כדי כך טוב – שאין לך איך לצאת ממנו ורוב הסיכויים שתשלח לכלא... העדים אמינים, ההקלטות אותנטיות הסיפור מבושל ומוכן להגשה לבית המשפט באופן שישכנע את השופטים שאתה אשם – ולשופטים לא תהיה ברירה אלא לגזור את דינך לכלא ....
אתה מוכן לקחת סיכון?

הרי בכל מקרה אתה לא תוכל להרכיב ממשלה, הרי ליברמן, כחול לבן והעבודה כבר הודיעו שיעבירו את החוק שנאשם בפליליים לא יכול להיות ראש ממשלה – יש להם רוב מלא של 62 מנדטים. זה יעבור בטוח! אז מה יש לך להפסיד? ראש ממשלה כבר לא תהיה לפחות גם לא תהיה אסיר!

במקום שנתיים שתבלה בבתי משפט עם מתח אדיר, האשמות כבדות, בושות והרבה כסף שאתה לא אוהב להוציא.... צא לחופשי, צא לעולם . אדם נהנתן כמוך לא יסתדר במעשיהו....הכלא זה לא וילה בקיסריה אפילו לא דירת 2 חדרים בדימונה...."

רבלין הידוע בחוש ההומור שלו רצה להגיד שהנחמה שלו תהיה שקט מרעייתו שרה.... אבל..... גם מאחורי 4 קירות זה לא בטוח לאמר...אפילו לא בצחוק.

נתניהו יקמט את מצחו, יחשוב כאילו רק עכשיו המחשבה על עסקת טיעון עלתה בראשו ויגיד לרבלין – "טוב תתקדם – תבדוק את השטח אבל אני עדין לא נותן לך תשובה לכאן או לכאן – רק תוודא שישנה הסכמה בין כולם...בכל מקרה אל תגיד שאני מסכים".

זה בדיוק מה שרבלין היה צריך לשמוע – מיד הוא יזעיק את היועץ המשפטי לממשלה מנדבליט.... האיש שספג כל כך הרבה השפלות וביקורת מראש הממשלה ומצאן מרעיתו – שטענו כי הוא מושחת, כי תפר לנתניהו תיקים, כי צריך להעיף אותו ועוד ועוד...... מנדבליט, אדם דתי, חובש כיפה שחורה, איש הימין בכל רמ"ח אבריו, האיש שהפכו אותו בוגד, לא יחפש נקמה – להפך הוא יהיה מאושר לסיים את הסיפור בפשרה שתהיה מקובלת על כולם. הוא תקווה שימחקו מהלקסיקון את הכינוי שלו בקרב המחנה שלו - בוגד.

אם נתניהו יודה , יביע חרטה ויצהיר שאסור לקבל מתנות מחברים....זה  יחזיר למנדבליט ולפרקליטות את הכשרות שלהם שאבדה בקרב שליש פלוס מהעם....

אחדות דעים  –

כיצד יגיב הציבור על העסקה? הציבור יקשיב למנהיגיו – בימין יקשיבו לנתניהו שיצא למסע פיוס עם שלטון החוק.

במרכז שמאל יקשיבו לגנץ, לפיד ושות שיתמכו בפה מלא במהלך בתמורה לכך שנתניהו לא יוכל לחזור שוב לפוליטיקה....מה שיסלול את הדרך לממשלת אחדות לאומית, מה שימנע קרע בעם ומראות קשות של ראש הממשלה הנערץ בבגדי אסיר....

מי רוצה בזה?

אף אחד... טוב אולי כמה אנשים מעצבנים בקיצון של העם.

סתם תוספת לא קשורה למי שלא יודע בדיוק מהו הסדר הטיעון?

הסדר טיעון (נקרא גם עסקת טיעון), הוא הסכם שנערך במסגרת משפט פלילי, בין התביעה לנאשם. במסגרת ההסדר, הנאשם מודה בחלק מן האישומים המיוחסים לו, ובתמורה התביעה מסירה חלק מן האישומים מתוך כתב האישום. ההסדר כולל לרוב גם הסכמה על חומרת העונש שיידרש בגין האישומים בהם הודה הנאשם. הסדר טיעון מובא לאישורו של בית המשפט הדן בתיק שמאשר לרוב את ההסדר ונותן לו תוקף של פסק דין בלי לנהל את המשפט עצמו, מה שחוסך שנים של הליך משפטי מורכב

במקרה של נתניהו - יוצע לו להסיר את סעיפי האישום בשוחד ומרמה ולהסתפק בסעיף אישום של הפרת אימונים כשהעונש שיוצע לו יהיה עבודות שירות בלבד אך עם קלון (בלי מאסר בפועל כפי שקיבל אולמרט, ראש הממשלה לשעבר).

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה