הרכבת הקלה: מהיום כל 7 דקות



מהיום בין השעות תשע לשלוש תגיע רכבת כל 7 דקות במקום כל 12 דקות. סקר חדש מציג עליה גדולה במספר המבקרים במרכז העיר ובפעילות הרכבת הקלה, המסיעה יותר מ- 100 אלף איש ביום

נתוני המחקר מעידים על עלייה משמעותית במספר המבקרים במרכז העיר, 422 אלף מבקרים במרכז העיר באוגוסט 2012 לעומת 298 אלף ביולי 2011

המחקר בוצע על ידי יחידת מערכות מידע וגיאוגרפיה במסגרת "תוכנית אב לתחבורה", ובדק בשנה האחרונה 18 נקודות במרכז באמצעות מצלמות וידאו, שפעלו ברציפות מהשעה 07:00 בבוקר ועד חצות. בכל אחד מהצילומים פוענחו ונספרו מספר הולכי הרגל העוברים בכל נקודה.

מהנתונים עולה כי בסיכום כולל של המבקרים במרכז העיר הייתה בשנה האחרונה עלייה של 41% מ- 298 אלף מבקרים ביולי  2011, ל- 422 אלף מבקרים באוגוסט 2012.

האזור בו הייתה העלייה הגבוהה ביותר הוא אזור נחלת שבעה ומדרחוב בן שטח, בו הייתה עלייה של 87% במספר המבקרים, מ- 55 אלף ביולי 2011 ל- 103 אלף באוגוסט 2012.

בשוק מחנה יהודה הייתה עלייה של 38% במספר המבקרים, מ- 121 אלף ביולי 2011 ל- 166 אלף באוגוסט 2012.

דרור גנון,  אחראי על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, אמר היום בתכניתו של שלום אורן, "בדרך הביתה" ברדיו ירושלים, שיש עלייה משמעותית במשתמשים בשירותי הרכבת הקלה, לדבריו: "אנחנו מברכים את העובדה שכמות הנוסעים ברכבת הקלה עולה באופן משמעותי, הגענו למאה אלף נסיעות ליום". עוד מוסיף גנון כי הרכבת מגבירה את תדירות פעילותה " החל מהיום בין השעות 9:00-15:00 תגיע רכבת כל 7 דקות בממוצע, כאשר עד היום התדירות הייתה כל 12 דקות. בנוסף, ישנה עלייה משמעותית בכמות הרכבות, גם בשעות אחר הצוהוריים, המהירות גברה ונוספו קרונות חדשים.שדרוג נוסף מתוכנן לימים שלאחר חג הסוכות.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בירך על הנתונים, לדבריו "אין ירושלמי שלא מתרגש לראות את מרכז העיר שוב שוקק ותוסס לאחר שנים רבות של דעיכה. הלב של ירושלים חוזר לפעום ואנו ממשיכים  להשקיע בפיתוחו וחיזוקו". שמעון דרוויש יו"ר עמותת סוחרי השוק אמר לרדיו ירושלים כי אכן יש עלייה במספר המבקרים אך אין עלייה בפדיון שכן מדובר בעיקר בתיירים ובמבקרים.

"המגמה חיובית מאוד", אומר נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה. "41 אחוזים הם עליה מדהימה וחשוב לזכור שהרכבת הקלה ומערך התנועה החדש בעיר עדיין בראשית דרכם וטרם הגיעו לרמת תפעול מקסימאלית. היו גם מי שהביעו חשש שהרכבת תפגע במספר המבקרים במרכז העיר, אך כבר היום אנחנו עדים לתופעה הפוכה וההשקעה העצומה מתחילה לתת את פירותיה. מערך התנועה החדש תרם גם לחידוש תשתיות ולפיתוח הסביבתי במרכז העיר, שהחזירו את הירושלמים ואת התיירים למרכז העיר ההיסטורי והיפה שלה. האזור שופע אירועים ופסטיבלים וגם ניכרת התעוררות ברמת המסחר בעיר. תרומתה של רכבת קלה להחייאת מרכז העיר ידועה ומוכרת לנו מפרויקטים דומים באירופה, בעיקר בצרפת ובגרמניה ואנו צופים שגם בירושלים המספרים יוסיפו לעלות"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה