צו סגירה לאטליזים בעיר, עיריית ירושלים: הבשר לא כשיר למאכל אדם



עיריית ירושלים הוציאה בסוף שבוע שעבר צו סגירה לאטליזים מרשת מעיין 2000, בשל ליקויי תברואה חמורים ביותר והתנהלות בלתי תקינה באיטליזים

בביקורות השירות הווטרינרי, נתגלו ליקויי תברואה חמורים , כך הותר היום (ד' ) לפרסום. הממצאים כוללים בין היתר מוצרי מזון מן החי שהיו אמורים להיות קפואים ונמצאו מופשרים. 

ברחוב שחל נמצאו כ- 40 ק"ג בשר שאינו ראוי למאכל אדם, עוד כ-20 ק"ג של בשר שהוחזק מחוץ למקרר, מקרר בטמפ'  שהייתה 17 מעלות (הטמפ'  הנדרשת היא בין 0-4 מעלות בלבד).  בנוסף , עופות הוחזקו יחד עם ירקות ומוצרי חלב באופן העלול לגרום לזיהום צולב. כמו כן חומרי ניקיון אוחסנו ביחד עם מזון.

באיטליז שברחוב יפו 212 , נמצאו כ-90 ק"ג בשר שפג תוקפו והוצג למכירה,  בור ניקוז לביוב פתוח באופן העלול לגרום לזיהום ולסכן את בריאות הציבור. כמו כן,  במחלקת האטליז נמצאו זבובים ותיקנים, מוצרים פגי תוקף, וכן, בעיות תשתיות נרחבות, זוהמה וטינופת.

מהעירייה נמסר כי אין זו הפעם הראשונה שממצאים אלו מתגלים בחנויות, בעבר התגלו ממצאים דומים ובעלי הרשת והסניפים קיבלו הנחיות מהשירות הווטרינרי לתיקון הליקויים בהתאם לחוק ולתקנות.

במקום זאת בביקורים החדשים התגלו ממצאים חמורים יותר. לא די בכך שהמפגעים לא תוקנו , הם אף הוחמרו ביתר שאת. 

השרות הווטרינרי קורא ומזהיר את הציבור שלא לרכוש בשר ודגים או כל מוצרי מזון  שמקורם לא ידוע  או מוחזקים שלא על פי חוק הוראות משרד הבריאות, כל המוצרים  מסוכנים ואינם ראויים למאכל אדם .בשר אשר אינו נשמר בטמפרטורה נכונה, מוקפא ומופשר שלא ע"פ ההוראות ואשר פג תוקפו, מהווה סכנה להצטברות חיידקים ובקטריות אשר עלולות לגרום למחלות והרעלות.

 מסניף מעיין 2000 ברחוב שחל נמסר:"חשבו שיש בעיה, אבל הכל טופל במקום. אנחנו פתוחים והכל בסדר".

התמונה באדיבות: השירות הוטרינרי, ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה