נעצרו שלושה קטינים שתקפו את הצעיר הערבי ביום רביעי



חמישה קטינים נעצרו אמש (שבת) בחשד לתקיפת איברהים אבו טאעה. ככל הנראה, מדובר בתקיפה על רקע לאומני.

המשטרה עצרה הערב 5 קטינים החשודים בתקיפת הצעיר הערבי, ביום רביעי בחצות בשכונת הקטמונים. השלושה הודו בתקיפה, וסיפרו כי עשו זאת משום שחשבו "שהערבי מנצל את היהודיה". מעצרו של אחד מהחשודים, הוארך עד יום שני, ארבעת החשודים הנוספים יובאו הבוקר (א') לבארכת מעצר בבית משפט השלום.
 

כזכור, ביום רביעי האחרון, הותקף איברהים אבו טאעה, בן 20, על ידי קבוצת צעירים, לאחר שהסיע את ידידתו היהודיה לביתה שברחוב רבי צדוק,בקטמונים. לדברי איבריהים: "הייתי במסיבת עובדים של מלון  'ממילא', שהתקיימה באומן 17. יצאתי לקראת חצות להחזיר את ידידתי לביתה שבשכונת קטמון. כשיצאנו מהאוטו עמדה לידינו קבוצה של שבעה צעירים בסביבות גיל 20 , הם הסתכלו, אך לא אמרו כלום. כשהיא קראה לי בשמי 'איברהים' , הם הבינו שאני ערבי והתנפלו עליי".
 
הם היכו את איברהים במוט ברזל, ושברו את רגלו בשני מקומות. הוא אושפז בבית החולים "שערי צדק". איברהים, תושב ואדי  ג'וז, מספר  כי יש לו חברים יהודים רבים, שמבקרים אותו מאז הפציעה. אך יחד עם זאת הוא מציין כי יש רחובות בעיר,  שהוא מפחד לעבור בהם מחשש לאלימות.

מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וכי צפוייים מעצרים נוספים.
 
בתוך כך, כתב אישום הוגש נגד תשעת המעורבים בקטטה בכיכר ציון, שהתרחשה רק לפני חודש. הצעירים מואשמים בהסתה לגזענות, הסתה לאלימות ותקיפה בנסיבות מחמירות ומתוך מניע של גזענות . בשבוע הבא יוגש תסקיר המבחן של שמעון סימן-טוב בן 19, החשוד המרכזי בפרשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה