על שלטי הפרסום של אגד לא יופיעו מעתה דמויות אנושיות



בהסכם שנחתם בין אגד לחברת השילוט 'כנען' , נקבע כי על מנת למנוע "הדרת נשים" לא יופיעו גם דמויות גברים וילדים על האוטובוסים בעיר. אורי איילון, מנכ"ל תנועת הירושלמים: "זוהי פגיעה חמורה בחופש הביטוי"

 תנועת ירושלמים, המקדמת עקרונות פלורליסטיים בבירה, בכדי להפוך את העיר לפתוחה ומכילה לכלל ישראל, יזמה פרויקט פרסומי תחת הכותרת "ירושלמיות נעים להכיר" . במסגרת הקמפיין תכננו בתנועה להפיץ שלטי חוצות בכל רחבי העיר, בהם מופיעות נשים בלבד.


לאחרונה חזרה בה חברת כנען מהסכמתה להפיץ את הקמפיין של ה'ירושלמים', וחתמה על הסכם מול אגד , לפיו לא יפורסמו דמויות אנושיות כלל.

רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת ירושלמים, מוסרת כי ההחלטה של חברת אגד וכנען באה בעקבות החלטת משרד התחבורה לאכוף את החובה של חברות הפרסום באוטובוסים לפרסם תמונות נשים לבקשת המפרסמים.

ההחלטה הגיעה בעקבות בג"צ של תנועת ירושלמים נגד חברת כנען ב2012, שעזריה היתה מעורבת בו. לדבריה,  "אין גבול לאבסורד. מה עוד יעשו כדי למנוע מנשים להיות במרחב הציבורי? נדמה שבקצב הזה, הצעד הבא יהיה ביטול האוטובוסים בירושלים. אנחנו נמשיך להיאבק שנשים יהיו במרחב הציבורי, על אף ההתכמויות וההתחמקויות של חברת כנען ואגד."

אורי איילון, מנכ"ל תנועת ירושלמים אמר כי בנובמבר 2011 יצאה תנועת הירושלמים בקמפיין בו מופיעות נשים.  כמו היום, גם אז הוזהרו כי השלטים יושחתו. בפועל מספר איילון כי הושחתו ארבעה שלטים בלבד מתוך 140.

לדברי איילון: "ההחלטה להוריד את הנשים מהפרסום, מתנהלת כאילו שאין סדר חברתי. מי שצריך להגן על האוטובוסים ולתפוס את המשחיתים היא משטרת ישראל ויש להפנים את זה, כך זה עובד במדינה מתוקנת"

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: " הדיון על אופי הפרסומות במרחב הציבורי בישראל הוא דיון ציבורי לגיטימי ואגד, שעוסק במתן שירותי תחבורה ציבורית לכלל המגזרים ונקלע למוקד הדיון, בחר בפיתרון מידתי השומר על עקרון השוויון"


צילום: בשמת איבי 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה