עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי בירושלים



דו"ח שפירסמה העירייה מעלה נתונים אופטימיים לקראת שנת הלימודים החדשה. ברקת :"עיריית ירושלים הציבה את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות"

מערכת החינוך בירושלים הינה מערכת החינוך הגדולה ביותר בישראל והיא מונה יותר מ- 250,000 תלמידים בחינוך הממלכתי, הממלכתי הדתי, הערבי והחרדי.על פי דוח שפרסמה היום (א') עיריית ירושלים, נרשמה עלייה ברישום לגני הילדים ולבתי הספר היסודיים במערכת החינוך הממלכתית בעיר. במסגרת היערכות העירייה לקראת שנת הלימודים הקרובה, יתווספו השנה עוד 24 כיתות גן ו-5 כיתות א'. במזרח העיר ייחנכו במהלך השנה 34 כיתות חדשות במבנים חדשים, 24 כיתות בבית ספר על יסודי חדש ו-10 כיתות גן חדשות, 6 מתוכן כיתות חינוך מיוחד.

על פי הנתונים העולים מהדו"ח, לאחר עשור וחצי של ירידה רציפה, חלה זו השנה השנייה ברציפות עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי בירושלים. לדבריו של  ראש העיר ירושלים, ניר ברקת " זו השנה השנייה, בה חלה עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי, וירושלים מובילה בקליטת התלמידים בגילאי 3-4 במסגרת חוק חינוך חינם, מה שמהווה בשורה אמיתית לתושבי העיר בכלל ולמשפחות הצעירות בפרט.

נוסף על כך, מדגיש ברקת כי נתוני הזכאות לבגרות דווקא עלו, בניגוד לנתונים שהתפרסמו בשבוע שעבר, "הצלחנו לאחר שנים של נסיגה לרשום עלייה של 4% בזכאות לבגרות במגזר הציוני ומסגרת של יום לימודים ארוך תופסת תאוצה" כך אמר. בעירייה זוקפים את העלייה לזכות הרפורמות הרבות שחלו במערכתה החינוך בעיר בשנתיים האחרונות. ב-23 בתי הספר בהם פועלת תכנית תה"ל (תכנית העצמה לבגרות), חלה עלייה של 10% במספר הזכאים לבגרות משנת תשס"ט לשנת תשע"א, כאשר קרוב ל- % 70 מהתלמידים שסיכוייהם לקבל זכאות לבגרות היו נמוכים קיבלו תעודת בגרות בזכות התכנית.

בעירייה מדווחים על דגש מיוחד שהושם בקדנציה הנוכחית, על צמצום הפערים במזרח העיר והושקע סכום חסר תקדים של 400 מיליון ₪ לתכנון ולבניית כ-400 כיתות לימוד עם עשרות כיתות שנפתחו.  כמו כן, במגזר החרדי מקדמת העירייה תוכנית בינוי לצמצום פערי בינוי שגובשה במינהל חינוך חרדי. התכנית כוללת בנייה של 1,182 כיתות במוסדות החינוך בשכונות החרדיות בעיר, בעלות של כ-700 מיליון שקל.

 בכיתות א'  ילמדו בשנת הלימודים תשע"ג כ-3872 תלמידים, עם 5 כיתות א' חדשות נוספות שיפתחו, בניהן שלוש כיתות א' חדשות בבית ספר גוננים ו-2 כיתות א' בגבעת מרדכי כולם במבנים חדשים.  בנוסף פותחת העירייה שלוחה של בית הספר המצליח אפרתה גם בשכונת ארמון הנציב.

ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ג בירושלים השם הנפוץ ביותר בקרב התלמידים העולים לכיתה א' בחינוך הממלכתי לבנות הוא איה ולבנים הוא דניאל.

 

תמונה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה