בבוקר שיעורי גמרא בערב לימודי מחשב



את שיעורי הגמרא הם חולקים עם שיעורי מערכות הפעלה וארכיטקטורת מחשבים, לצד השפה הארמית הם מתפלפלים גם בשפת JAVA וכעת הם מפתחים תוכנות מחשב ואפליקציות לסמראטפונים.מתברר שאפשר לשלב

קבוצה של 20  חרדים הגיעו לקו הגמר וקיבלו תואר אקדמאי במדע המחשב, הציגו אפליקאציות ותוכנות חדשות שפיתחו. התואר האקדמי יוענק להם מטעם המכללה האקדמית הדסה ירושלים. אחרי ארבע שנות לימוד ארוכות, מייגעות וקשות הם הגיעו לקו-הגמר, אחרי ארבע שנים מפרכות  ד"ר יורם ביברמן, ראש החוג למדעי המחשב במכללת הדסה מתאר את נחישותם: "הם למדו לימודי קודש בבוקר (לא כחלק מהתכנית), ואת הלימודים האקדמים החלו רק אחר הצהריים. הם למדו לאורך כל השנה, שלושה סמסטרים, והתמודדו עם עומס רב של שיעורי בית ומטלות, כפי שמתמודד כל סטודנט בתכנית לימודים רצינית למדעי המחשב. לימודיהם נמשכו ארבע שנים, ולא שלוש כפי שמתנהלות תכניות סטנדרטיות במדעי המחשב, על מנת שלא לגרום להם לעומס בלתי אפשרי". הלימודים עצמם מתקיימים במסגרת המכללה החרדית שבראשה עומדת הרבנית עדינה בר-שלום.

הבשורה המשמחת במיוחד, היא השתלבותם של בוגרי החוג בשוק העבודה בישראל. יותר ממחציתם עובדים כבר היום, בעודם סטודנטים, בחברות היי-טק מובילות כמו אינטל, NDS, צ'ק-פוינט אקס-ליבריס ואחרות. פרופסור ברטולד פרידלנדר, נשיא מכללת הדסה: "אנחנו רואים בשילוב של חרדים באקדמיה ובשוק התעסוקה הישראלי, משימה לאומית. ואני גאה על  שמאות חרדים  שסיימו את לימודיהם בתוכנית של המכללה כבר השתלבו בשוק העבודה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה