תושבי ירושלים מבקשים: פארקים לשחרור כלבים בעיר



על פי נתוני הווטרינר העירוני בירושלים, זהר דבורקין, בירושלים יש 11,000 כלבים. בעיר נכון להיום רק ארבעה אתרים לשחרור כלבים בירושלים: גן סאקר, רמת דניה, ארנונה ופארק סן סימון

נושא שחרור הכלבים מהווה קושי משמעותי לבעלי הכלבים בעיר, תושבים משכונות שונות בירושלים ניסו במהלך השנים לקדם את נושא הקמת פארקים נוספים לשחרור כלבים ברחבי ירושלים ללא הצלחה. בשכונת גילה לדוגמה, הושגה הסכמה עם התושבים לגבי הקמת ומיקום הפארק, אך דבר לא התקדם, בעיקר בשל בירוקרטיה ותקציב. בגבעה הצרפתית לעומת זאת, כבר הגיעו כלי עבודה אל השטח שיועד להקמת פארק שכזה, אבל העבודות הופסקו באופן פתאומי.
נכון להיום, בשכונות ענקיות שגודלן כעיר כגון פסגת זאב ונווה יעקב, בהן מעל ל-60,000 תושבים אין אפילו פארק כלבים אחד, הדבר שקול לכך שתהיה עיר בישראל בה לא יהיה בכלל פארק לשחרור כלבים.  

 
מירב כהן, חברת מועצת העיר מטעם תנועת 'התעוררות' פעלה בחודשים האחרונים רבות לקידום הנושא, בין היתר נפגשה מספר פעמים עם בעלי כלבים מכל העיר, שמעה על מצוקתם, לאחריו קיימה דיון מקצועי בהשתתפות אנשי המקצוע מהעירייה ומסרה כי בכוונתה לקדם פתרון כבר בדיוני התקציב הקרובים הצפויים לשנת 2013. "מפניות של תושבים למדתי שלבעלי הכלבים בירושלים אין איפה לשחרר את הכלבים משלהם מבלי להסתכן בקבלת קנס. בכל רחבי העיר יש רק 4 פארקים לשחרור כלבים וזה מאוד פוגע באיכות החיים של אלו שמגדלים כלבים. לכן תוך שיתוף תושבים והמנהלים הקהילתיים בנינו תוכנית אב לבניית פארקים עתידיים בעיר, כאשר השכונות שיזכו לעדיפות הן אלו שיש בהן את המספר הגדול ביותר של כלבים וכמו כן אין להם פתרונות קיימים וזמינים, נפעל על מנת שפארקים אלו יתוקצבו עוד בשנת הכספים הקרובה".
 
בהמשך לדיונים, נקבע לפני כשלושה שבועות כי שבשלב ראשון יפעלו לקידום כבר בשנה הקרובה מספר פארקים בשכונות הבאות: הגבעה צרפתית, גילה, פסגת זאב, קריית יובל, בקעה, תלפ"ז, בית הכרם, טלביה, גן העצמאות- מרכז העיר, רסקו.
 
צילום: "תנועת התעוררות"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה