המשרד להגנת הסביבה נגד משרד התחבורה



צו אישי למנכ"ל רכבת ישראל המורה על הפסקת מפגע הרעש באופן מיידי באזור מבשרת ציון. במידה והעבודות הרועשות יימשכו בלילות, המשרד יפעיל את כל אמצעי האכיפה המצויים בידו

העונש המירבי על עבירה זו עומד על 404,000 ₪ בגין כל לילה של הפרת הצו המשרד להגנת הסביבה מסר למנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, ולקבלנים העובדים מטעמו צו להפסקת העבודות להקמת קו הרכבת י-ם – ת"א במהלך שעות הלילה בסמוך למבשרת ציון. הצו מוגש בשל רעש בלתי סביר הנגרם מהעבודות.
כבר כמה חודשים מתנהלת העבודה מתחת למבשרת ציון לכריית מנהרה עבור הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב מה שיקצר את זמן בנסיעה ל 28 דקות. 

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "התושבים זכאים לשקט ושלווה בבתיהם בפרט בשעות הלילה. רכבת ישראל אינה מעל החוק ולא אאפשר לה להרוס את איכות חיי תושבי האזור".

הצו ניתן לאחר איסוף עדויות ושורת מדידות רעש שביצע המשרד באזור בתי התושבים במבשרת ציון. ממצאי המשרד ותלונות תושבי האזור, מצביעים כי מעבודת הכלים הכבדים בשעות הלילה נגרם רעש חזק וחריג, המפריע לאורח החיים התקין של תושבי האזור.חשוב לציין שאין מדובר בצו הפסקת עבודה אלא בצו המורה על הקטנת הרעש.

אי קיום הצו יהווה עבירה פלילית. המשרד להגנת הסביבה לא יתפשר על איכות חיי התושבים ובמידה והצו לא יקוים, תיפתח חקירה פלילית של המשטרה הירוקה. הקנס המירבי בגין גרימת מפגע רעש עומד על 404,000 ₪ על כל לילה בו יופר הצו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה