עיריית ירושלים פותחת מקצוע חדש לבגרות – ננוכימיה



מנהל החינוך בעיריית ירושלים פותח בשנת הלימודים הקרובה בשיתוף עם מרכז המעבדות למדעים על שם בלמונטה בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית מקצוע חדש לבגרות ננוכימיה לכימאים.

 

המגמה פתוחה עבור תלמידי 5 יחידות כימיה מכלל בתי הספר בעיר שעולים לכיתה יא' ומעוניינים ללמוד מקצוע ייחודי שנמצא בחזית המדע. הבגרות מוצעת כחלק מתכנית הלימודים במגמות העל אזוריות בירושלים, המאפשרות לתלמידים לגשת לבגרות במקצועות ייחודיים שאינם נלמדים בבתי הספר, בהתאם לתחומי עניין.

תכנית המגמה היא דו שנתית ומתקיימת בשעות אחר הצהריים, מורכבת מ-90 שעות, עם מפגש של פעם בשבוע באורך 3 שעות.  2 יחידות הלימוד מחליפות יחידות לימוד אחרות בבחינת הבגרות ל-5 יחידות בכימיה, כאשר המטרה היא לנסות לעודד תלמידים באמצעות המגמה החדשה לבחור במקצוע הכימיה כמקצוע מורחב לבגרות בתיכון כמו גם בלימודים הגבוהים באוניברסיטה.

ראש העיר, ניר ברקת מוסיף "ירושלים שוב מוכיחה שהיא מובילה בחדשנות חינוכית, הפעם בתחומי המדע והטכנולוגיה. הייחודיות והמגוון החינוכי הינם מאפיינים מרכזיים במערכת החינוך בירושלים ואנו פועלים כל העת לקדם ולפתח את מערכת החינוך, להכניס תכניות חינוכיות חדשות ולפתח את התלמידים שהם עתידה של העיר."

כיום לומדים במגמות העל-אזוריות כ-1000 תלמידים מהעיר ירושלים, כאשר  מינהל החינוך ממשיך לפעול באופן מתמיד לשיפור התכנית והכנסת מגמות חדשות, תוך בדיקת פוטנציאל לשיתוף פעולה עם גופים נוספים בעיר ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה