"מדריך נולד": תלמידי כיתות ה'-ו' בירושלים ידריכו סיורי מורשת בבירה כחלק מתכנית הלימודים



מינהל החינוך בעיריית ירושלים בשיתוף בית הספר ללימודי ירושלים של יד יצחק בן-צבי מסמיך לראשונה את דור המדריכים הבא

מדובר בתכנית ייחודית ללימודי ירושלים במסגרתה לומדים התלמידים על אהבת ארץ ישראל והעיר ירושלים, תוך היכרות והעמקה בחיזוק הקשר לעיר ולסיפורה של השכונה בה מתחנכים וגרים התלמידים. תלמידי כיתות ה'-ו' מבתי ספר שונים בעיר שיעברו קורס מדריכים צעירים ביד יצחק בן-צבי החל משנת הלימודים הקרובה יוציאו סיורי מורשת בעיר ירושלים ובשכונותיה לקבוצות תיירים, משפחות, מורים וילדים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת מציין "בחרנו דווקא בתלמידים שיהיו מדריכים ויספרו את סיפורה ההיסטורי של ירושלים בירת ישראל. התכנית משלבת ערכי מנהיגות, מצוינות ואהבת הארץ ובאמצעותה נצמיח דור חדש של תלמידים שיודע מאין בא ולאן הוא הולך".

התכנית להכשרת התלמידים כמדריכים בירושלים תפעל החל משנת הלימודים הקרובה במסגרת התכנית "השכונה שלי" שפועלת בבתי הספר: פרנקל, ממ"ד הרובע, שלוחה של בי"ס הניסויי בקריית יובל, גילה ג', גוננים-קטמונים ועוד. 

מדובר בתכנית רב גילאית שמעמיקה בסיפורה של השכונה על פני עשורים מיום הקמתה על רקע סיפורה ההיסטורי של העיר ירושלים. כך למשל בית הספר "פרנקל" בשכונת הגבעה הצרפתית מספר במסגרת התכנית את סיפורה ההיסטורי של השכונה.

רכזת התכנית החינוכית במינהל החינוך בעיריית ירושלים, שושנה שהם, מספרת: "לעיר ירושלים יש תפקיד חשוב בהעברת ההיסטוריה, המורשת והגיאוגרפיה של עיר הבירה. סוף סוף ילדי ירושלים ידעו איפה הם גדלים, יתמצאו בשמות הרחובות, באתרים ההיסטוריים והעכשוויים וישמשו סוכנים של העיר ירושלים".

 

 צילום: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה