בעלי נכסים נטושים ימשיכו להנות מפטור בארנונה



בעלי הנכסים הנטושים ברחבי העיר ימשיכו להנות מפטור מארנונה, כך קבעה היום ועדת הכספים. החלטה זו מבטלת למעשה את החלטות ועדת טרכטנברג בעניין. מירב כהן: "עצוב לראות כיצד יו"ר ועדת הכספים לוקח בחשבון רק את האינטרסים של בעלי ההון"

ועדת הכספים בראשותו של ח"כ גפני החליטה היום לבטל את המלצת ועדת טרכטנברג שקבעה כי יש להפסיק את הפטור בתשלום הארנונה לבעלי נכסים נטושים ברחבי ירושלים.

כזכור, לפני מספר חודשים אימצה הממשלה את המלצות טרכטנברג והוחלט כי לאור העובדה שבירושלים קיימים למעלה ל-1600 בתים נטושים למרות מצוקת הדיור, הפטור מארנונה יופסק.

על פי תזכיר החוק הממשלתי שהונח על שולחן ועדת הכספים, הוחלט כי בעלי הנכסים יקבלו חצי שנה זמן התארגנות ולאחר מכן יחויבו בארנונה כפולה. למרות זאת, ח"כ גפני שינה את ההצעה וקבע כי בעלי הנכסים יזכו לשלוש שנים פטור מארנונה ובחמש השנים הבאות יהנו מתעריף ארנונה מוזל במיוחד.

מירב כהן, חברת מועצת העיר מטעם תנועת 'התעוררות' שקידמה את החוק אמרה: " היה עצוב לראות כיצד יו"ר ועדת הכספים לוקח בחשבון רק את האינטרסים של בעלי ההון ומבטל בהינף יד את האינטרס של הציבור הרחב שסובל מתופעת הבתים הנטושים. צר לי שח"כ גפני בחר להגן על אנשים כמו לב לבייב ואחרים במקום על האזרח הקטן שלא מיוצג ע"י לוביסטים בבית המחוקקים. אין שום בשורה בהחלטת ועדת הכספים ולצערי גם הפעם רוקנו מתוכן הצעת חוק שכל תכליתה היה לעשות סוף לחגיגה של בעלי הנכסים על חשבון הציבור הרחב שממן להם את הפטורים האלו."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה