כ- 100 דונם עלו באש בשריפה באזור מבשרת



לאחר כמעט חמש שעות הושגה שליטה על האש באיזור עין חמד.השריפה החלה בואדי שבין עין נקובה לעין חמד והתפשטה לעבר מבשרת ציון.במהלך האירוע תושבים פונו, בתים עלו באש וחמישה אנשים נפצעו באורח קל

סוף סוף הושגה שליטה על השריפה באזור מבשרת. שריפת היער גדולה פרצה בצהריים בואדי שבין עין נקובה לעין חמד. ורק אחרי כמעט חמש שעות הצליחו צוותי הכיבוי להשיג שליטה מלאה על האש.
 

82 כבאים שהגיעו למקום בשיתוף עם כוחות המשטרה, פינו תושבים מבתיהם במספר רחובות בעין חמד ומבשרת ציון.
 
האש שפרצה סמוך לעין חמד החלה להתפשט לכיוון מבשרת ציון וראש המועצה, אריה שמם סיפר ל"ירושלים נט: "בתים ברחוב המשלט עלו באש."
 
בנוסף לצוותים, חמישה מטוסי כיבוי הוזנקו לתגבור הכוחות. מנכ"ל מד"א החליט לעלות את הכוננות לדרגה ב', דרגה אחת לפני הגבוהה ביותר וכוחות גדולים הוזרמו לחפ"ק שהקימה המשטרה.
 
צוות מד"א טיפל בחמישה אנשים בסך הכל, ארבעה שנפצעו משאיפת עשן וכבאי שנפל מסולם. החמישה פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. תושבים שפונו החליטו על דעת עצמם לשוב לבתיהם בניגוד להנחיות המשטרה וצוותי הכיבוי.
 
תושבי האזור התלוננו על תפקוד הכבאים ואמרו: "לקח לכבאים כמעט שעה להגיע. גם כשהזעקנו אותם הם הגיעו עם מינמום ציוד שלא הספיק להם להילחם באש. אם היו מגיעים מיד שהזעקנו אותם, כל מה שקרה היום לא היה קורה."
 
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה