שלטי נשים חלק מהנוף הירושלמי גם על אוטובוסים



סוף להדרת נשים ממודעות פרסום על גביי אוטובוסים בירושלים. המדינה: "אסור לסרב למודעה שמופיעה בה דמות אישה".

הכול התחיל לפני כתשעה חודשים אז פנו פעילי תנועת "ירושלמים" לחברת כנען בבקשה להעלות קמפיין בשם "ירושלמיות נעים להכיר". חברת כנען,  שאחראית על הפרסום באוטובוסים סירבה לפרסם את הקמפיין וטענה "שאינה מסוגלת להעלות פרסומים על גבי אוטובוסים בעיר ירושלים בהן מופיעות תמונות של נשים. הדבר גורר השחתה של האוטובוסים ולמעשה נדון  לכישלון ידוע מראש". החברה גם דרשה מהפעילים שטר חוב בסכום של 50,000 שקלים "לאור פוטנציאל ההשחתה".

הפעילים הגישו עתירה לבג"ץ, אתמול הודיעה המדינה שאגד וחברת הפרסום כנען אינן רשאיות לסרב לפרסם מודעה עם דמות אישה היא גם ביקשה לנקוט צעדים למניעת הדרת  נשים מפרסומי חוצות ועל גבי אוטובוסים.

מנכ"ל תנועת ירושלמים ומייסד תנועת "לא מצונזרת" , הרב אורי איילון אמר כי תשובתה של המדינה מחזירה את המרחב הציבורי בירושלים ובארץ כולה למקומו הטבעי , הערכי והראוי  , וכי השוויון בין המינים צריך להראות ולא רק להיאמר. מדינת ישראל מתחילה להפנים כי אין מקום להדרת נשים מהמרחב הציבורי בשום מקרה ותחת שום תירוץ.

חברת מועצת העיר רחל עזריה (ירושלמים) מוסיפה "ארבע שנים לאחר העתירה שלי לבג"צ נגד אגד וכנען שבו זכיתי, אנחנו עדיין נאלצות להיאבק על זכותנו להיראות על גבי האוטובוסים בירושלים. אני שמחה שהמדינה החליטה סוף סוף ליישם את סמכותה ולחייב את חברות הפרסום לפרסם תמונות נשים על גבי אוטובוסים. זהו צעד נכון במאבק בהדרת הנשים שאם לא נעצור אותה היום בירושלים, היא תתפשט במהרה לכל הארץ."  

 

הקמפיין המדובר עתיד לעלות בקרוב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה