מחזקים את המשפחות הצעירות בירושלים



עיריית ירושלים ומשרד התמ"ת מקימים 9 מעונות חדשים שבהם יהיו 22 כיתות גן לגילאי 0-3, ההורים הזכאים יוכלו לקבל הנחה בשכר הלימוד

 

מהלך זה משלים את המענה הצורך בגנים חדשים בעקבות החוק החדש, לחינוך חינם עבור גילאי 3-4. הקמת המעונות החדשים נועדה גם  לתת מענה לגידול במספר התלמידים בגילאי 0-3 כחלק ממגמת משרד התמ"ת להרחיב את היצע המעונות כדי להקל על אמהות עובדות  ומתוך כוונה לעודד משפחות צעירות.

תוספת הגנים  תוזיל  את התשלום להורים, מכיוון   שהם יוכלו לממש את זכאותם לסבסוד  המדינה ויזכו להנחות של עד 340 ש"ח בחודש.

שר התמ"ת, שלום שמחון, ציין כי "תמיכה לירושלים ניתנת במסגרת תנופת הבנייה של מעונות יום אותה מוביל משרד התמ"ת להגדלת היצע המעונות ולהורדת המחירים. הדבר יסיע למשפחות עם ילדים צעירים להשתלב במעגל העבודה במקביל למתן מענה הולם לטיפול בילדים".

כבר בדצמבר השנה יפתחו 3 מעונות :  בפסגת זאב, רמות, רוממה, זיכרון יעקב ובספטמבר 2013 יתווספו עוד 3 מעונות   בגילה, גוננים ובקעה. בנוסף בתוך שלוש שנים יפתחו 3 מעונות נוספים שאושרו לבניה   ובכל אחד מהם 3 כיתות.

עיריית ירושלים רואה את הטיפול במשפחות הצעירות אתגר משמעותי ופועלת לתת מענה עירוני לטיפול בילדים עד גיל 3, ראש העיר, ניר ברקת, שבירך על הירתמות משרד התמ"ת לפתרון המצוקה ובמציאת  מסגרות ופתרונות ראויים למשפחות הצעירות בבירה ואמר "הצעירים הם החמצן לעתידה של העיר ואנחנו מתכוונים לשמור אותם  בירושלים. הם הגורם העוצמתי שיש לנו בעיר ובכוחם להפוך את הבירה לאטרקטיבית עבור צעירים אחרים  מכל הארץ".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה