כתב אישום הוגש נגד משחית האנדרטאות, מעצרו הוארך



הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד אלחנן אסתרוביץ', החשוד בריסוס כתובות הנאצה במספר מקומות ובראשם 'יד ושם'. החשוד מואשם בין ביתר בנסיון להצית את דגל ישראל בבקעה: "אם הייתי יכול הייתי מפציץ את הכנסת". מעצרו הוארך עד 25 ביולי

כתב אישום הוגש היום נגד אלחנן אסתרוביץ' מירושלים החשוד שריסס כתובות נאצה ב'יד ושם', 'גבעת התחמושת' ובאנדרטאות בבקעת הירדן. בנוסף ניסה החשוד להצית דגל ישראל.

העבירות המיוחסות לחשוד הן כתיבה והשחתת מקרקעין, היזק לרכוש, הסגת גבול ופגיעה בדגל. החשוד כזכור, לא מצטער על מעשיו והתבטא במספר הזדמנויות שונות נגד מדינת ישראל והשואה. בחקירתו אף אמר: "אם הייתי יכול הייתי מפציץ את הכנסת, בסיסי צבא ובתי משפט."

 סניגורו של אסתרוביץ' ביקש מהשופט גד ארנברג, סגן הנשיאה, חלופת מאסר. לדבריו, מעשיו של מרשו נעשו מתוך אידאולוגיה בלבד ומטרתו הייתה הבעת דעה.

אמו העידה וביקשה לשלוח את בנה למעצר בית בביתה ולא בבית אביו שגר בנתניה כמו שביקש הסניגור. היא סיפרה שלא הופתעה ממעשי בנה והזהירה אותו תמיד להתרחק מהפגנות ומחאות. האם אף הוסיפה גם שהיא נגד המעשים והיא עצמה חונכה על אהבת הארץ.

בית המשפט דחה בשלב זה את בקשת ההגנה לשחרר את אסתרוביץ למעצר בית והשופט ארנברג הורה לשלוח את החשוד לתסקיר מבחן כדי לבחון אם הוא באמת השיג את מטרותיו ואין בכוונתו לבצע דברים חמורים יותר. מעצרו הוארך עד ה-25 ביולי ובאותו יום יתקיים דיון נוסף.

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה