"להעיף את העופות" האם תלמידים בני 14 פתרו בעיה סביבתית קשה?



תלמידי כיתות ט' התמודדו בשנה האחרונה עם אתגר פיתוחה של מערכת מדעית – טכנולוגית

תלמידים מחטיבת הביניים 'זבולון' ביגור
 

עשר קבוצות של תלמידים מצטיינים הגיעו בחמישי האחרון לשלב הגמר של תחרות 'פרויקט גילדור להמצאה ויצירה מדעית'.

במסגרת התחרות מתחרים ביניהם תלמידים מצטיינים בני 14 על מציאת פתרון לבעיה סביבתית קשה; מדי שנה עוברות בישראל כמיליארד ציפורים נודדות, לא מעט מהציפורים מתנגשות בכלי טייס, גורמות לנזקי חקלאות ואף מטרידות אנשים בבתיהם.

בשנה האחרונה תלמידי בית הספר חיפשו אחר פיתוח מתקן להרחקת ציפורים משדות תעופה ומשטחים חקלאיים, למצוא פתרון למבצע "להעיף את העופות".

המרכז הישראלי למצוינות בירושלים אירח תלמידי ט' מכל הארץ שסיפקו לא מעט פתרונות יצירתיים את המקום הראשון לקחו תלמידים מחטיבת הביניים 'זבולון' ביגור- המדענים הצעירים בנו מערכת מתוחכמת שמסוגלת לזהות את כיוון התנועה של הציפורים ועם הזיהוי מופעלת התראה להרחקתן. המערכת הנוספת שהציעו התלמידים נקראת "דחליל דינמי ואוטומטי", רשת מתכת בצורת תנין שכשהוא מזהה עופות במים הוא מתקרב אליהם, מבהיל ומבריח אותם.

לדברי של מנחה הקבוצה הזוכה "לפני שהתחיל הפרויקט הלכתי ללטרון, שם יש מכ"ם משוכלל של רפא"ל לזיהוי תנועת ציפורים. אמרתי לעצמי שאין סיכוי שנעמיד בעצמנו דבר כזה, אבל התלמידים הפתיעו אותנו ואת עצמם לטובה ועמדו באתגר בגדול. ברפא"ל יכולים להיות רגועים - דור העתיד שלהם כבר כאן".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה