כ-300 דונמים של חורש טבעי נשרפו, כולל שמורת עין תלם



הנזק מהשריפות במוצא וקיבוץ מעלה החמישה גדול : מאות דונמים של חורש טבעי נשרפו כליל. ארבעה טופלו בגלל שאיפת עשן , אחד מהם פונה במצב בינוני לשערי צדק.טפסר פרידמן: "הפוטנציאל לאסון המוני היה גדול"

לשריפה הזו היה פוטנציאל של אסון אך בסופו של דברמדובר בשריפה קטנה ללא נזק למעט הפגיעה בטבע.כוחות הכיבוי השיגו שליטה מלאה על השריפות שפרצו באזור מוצא ומעלה החמישה. האש שאיימה להגיע לכביש 1 העמוס, נגרמה מהצתות, כך מעריכים במשטרה ובשירותי הכיבוי וההצלה.
 

כ-300 דונמים של חורש טבעי עלו באש ונשרפו כליל,שמורת עין תלם נשרפה כמעט כליל על הצמחיה ובעלי החיים שבה. טפסר שמוליק פרידמן,מפקד שירותי הכבאות בירושלים : "הנזק שיכול היה להיגרם הוא עצום. מדובר באחד הכבישים העמוסים  במדינת ישראל והפוטנציאל לאסון המוני היה גדול מאוד. יש גל של הצתות בירושלים ובאזור בכלל, אנחנו מתמודדים עם אנשים שמציתים בזדון וזה מסוכן."
 
מפקד מחוז ירושלים ניסו שחם אמר לרדיו ירושלים כי הכוחות פעלו במקצועיות ובתאום מושלם.עוד אמר ניצב שחם כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנהגים בכביש.בתשובה לשאלה על החשד שמדובר בהצתות אמר ניסו שחם כי בידי המשטרה שבעה חשודים בהצתות מתוכם שני יהודים.
 
ארבעה נפגעו משאיפת עשן. שלושה מהם טופלו על ידי מד"א במקום והרביעי, בן 36 תושב מוצא, פונה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה