החודש החם בכבאות ירושלים



שירותי הכבאות וההצלה קיבלו בחודש מאי האחרון 29,800 קריאות מאזרחים, לעומת 14,000 בחודש אפריל. מזג האוויר החם והצתות בעיקר בדרום העיר הם הסיבות העיקריות לגידול. ומה לגבי כח אדם? בירושלים רחוקים מהתקן העולמי

בחודש האחרון חל גידול משמעותי בכמות השריפות והקריאות שהתקבלו אצל היומנאים של שירותי הכבאות וההצלה. מזג האוויר החם הגיע לאזורנו מוקדם מהרגיל, ולראייה, בחודש מאי וחודש יוני עד כה, נשבר שיא השריפות משנת 2010.
 

בנוסף למזג האוויר, בשירותי הכבאות חשדו לאורך התקופה האחרונה כי לא מעט מהאירועים קשורים ישירות להצתות ובתחילת השבוע נעצרו שני קטינים החשודים במעשים.
 
בחודש מאי האחרון קיבלו היומנאים 29,800 קריאות לעומת 14,000 בלבד בחודש אפריל ומפקד כבאות והצלה בירושלים, טפסר שמוליק פרידמן מסביר: "יש לנו עלייה חזקה מאוד במאי ויוני שעדיין לא הסתיים . מרבית השריפות הן בשטחים פתוחים בשדות קוצים ובנוסף למזג האוויר החם, לפי הנתונים שלנו יש גם עלייה בכמות ההצתות. אנחנו מתואמים עם המשטרה והם עושים עבודה טובה מאוד."
 
אם תהיתם מה לגבי התקן העולמי, אז ישראל בכלל וירושלים בפרט, רחוקות מאוד. בתקן העולמי צריך להיות כבאי על כל 1,000 תושבים ובבירה קיים כבאי אחד בלבד על 8,000 תושבים. מבחינת התקן העירוני, השירותיים המקומיים עומדים בו בצורה מושלמת.
 
בשירותי הכבאות שואפים להגיע לתקן העולמי אך לפי הנתונים לצערנו, המרחק ביננו ובין שאר העולם הוא ענק ואסור לשכוח שהחודשים החמים ביותר, יולי-אוגוסט עוד לפנינו.
 
דובר שירותי כבאות והצלה בירושלים, אסף אברס אמר ל"ירושלים נט" :" את ההיערכות לקיץ התחלנו לפני שלושה חודשים ויותר, וערכנו מספר פגישות עם הגורמים הרלוונטים בעיריית ירושלים: אגף הפיקוח, אגף שיפור פני העיר כמו גם משטרה וקק"ל ורשות הטבע והגנים. גיבשנו תוכנית עבודה וסומנו מקומות מסוכנים ובעייתים. תוכנית הקיץ תימשך בחודשים הקרובים בתגבור כוח אדם והכוננות. יש לרשותנו כיום מערך מטוסים שמסייע בשריפות גדולות. אזרחי ירושלים יכולים להיות רגועים ולישון בשקט. יש פה כח מקצועי מאוד משובח."
 
 
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה