הערב: מחאה חברתית בירושלים



כמעט שנה מאז פרוץ מחאת האוהלים, תנועות וארגונים שונים מאחדים כוחות ויוצאים שוב לרחובות. הערב (מוצ"ש) מתוכננת להתקיים הפגנה גדולה ב-3 מוקדים בארץ, אחד מהם הוא כמובן בירושלים

השבוע הודיעה קואליציה של פעילי מחאה מרכזיים, תנועות נוער וארגונים חברתיים על חזרה לרחובות ועל חידוש המאבק על דמותה של החברה הישראלית. הערב מתוכננות להתקיים שלוש ההפגנות הראשונות של הקיץ ב-3 ערים מרכזיות: ירושלים, תל אביב וחיפה.

ממארגני ההפגנה נמסר: "קריאתנו המחודשת נובעת מצער ומזעם. כבר שנה ארוכה שאנחנו נלחמים, בגיבויו המוחלט של רוב הציבור הישראלי, על דמותה של החברה הישראלית. בו-בזמן התהליכים החברתיים ההרסניים שמקדמת הממשלה רק הולכים ומחריפים. הציבור הישראלי דורש הכרה במצוקות שלו ושינוי מדיניות משמעותי, אך הממשלה ממשיכה להתעלם."

יואב פריקל ממארגני המחאה בירושלים: "חשבנו שדברים ישתננו אחרי מחאת הקיץ הקודם, אך המציאות מוכיחה ההפך. הממשלה הזו לא מיישמת את מסקנות ועדת טרכטנברג ובכלל היא מנותקת מהעם. צריך להזכיר לממשלה במדינה, כי בשלטון דמוקרטי, העם הוא זה שקובע ולא להפך".
 
קבוצת המעברה: "למרות מחאת הקיץ, הרפורמות שעשתה הממשלה בתחום הדיור (או בתחום הזכות לחיים בכבוד) אינן מספקות - חוק הדיור הציבורי בוטל, אין תוכנית מעשית לבנייה של דיור ציבורי, אין תוכניות לבניית דיור בר השגה במחירים מפוקחים וסבירים, והרשימה עוד ארוכה. בניינים נטושים נותרו ריקים, בזמן שאנשים ברחוב. פוליטיקאים מראים לנו שוב ושוב כי הם אינם מעונינים לייצג אותנו אלה רק לשמור על הכסא שלהם. אנו קוראים לכל מי שמאס בפוליטיקה הייצוגית,  ומתחבר לאידיאולוגיה שהתווינו מאז הקיץ, של פעולות ישירות ליישום זכויותינו, של לקיחת האחריות בידיים, ושינוי המציאות בפועל, לבוא ולצעוד איתנו".
 

ההפגנה המתוכננת בירושלים, תצא הערב, בשעה 21:00 מגן הסוס לכיכר פאריז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה