ראש העיר ברקת בוועדת החינוך של הכנסת



ברקת: "לא נקבל מצב שהעיר ירושלים לא תיכלל בסבסוד הצהרונים במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג. מצב כזה משמעותו פגיעה כפולה במאבק למשיכת צעירים לבירה"

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, דרש אתמול (ג') מחברי וועדת החינוך של הכנסת לפעול על מנת שהממשלה תחזור בה מביטול סבסוד הצהרונים בעיר בהתאם להמלצת ועדת טרכטנברג.

ברקת שיזם את הדיון בוועדת החינוך, הסביר כי ההחלטה פוגעת במשפחות הצעירות בירושלים, ובמאמצי העירייה למשוך משפחות צעירות לעיר. 

ברקת הדגיש בפני חברי הועדה, כי כיום פועלים בעיר מספר מודלים להארכת יום הלימודים, אולם בפועל פחות מ-10% מילדי העיר זוכים ליום חינוך ארוך. "אנו רואים בהארכת יום הלימודים עד גיל 9 יעד אסטרטגי ארוך טווח, בעל פוטנציאל למשיכת משפחות צעירות לבירה", אמר ברקת. "לא ייתכן שירושלים לא תיכלל בסבסוד צהרונים במסגרת המלצות טרכטנברג. אסור להתעלם ממצבה הסוציו-אקונומי של בירת ישראל והיא חייבת תמיד לקבל עדיפות, בטח בנושאים הקשורים למשפחות צעירות שאנחנו רוצים לשמור בירושלים. כשהולכים על מהלך חיובי וירושלים בחוץ, הפגיעה בעיר כפולה, ואני מרים כאן דגל אדום ודורש לעשות שינוי בהחלטה".

ועדת החינוך בכנסת

יו"ר הועדה, ח"כ אלכס מילר, חיזק את דבריו של ברקת והודיע בדיון לנציגי משרד האוצר כי אם לא תשונה ההחלטה הוא יקדם חוק שיחייב את הכללתה של ירושלים. "באם הנושא לא ייפתר נקדם הצעת חוק שתחייב להכליל את ירושלים בסבסוד"

בתחילת הדיון הציג ברקת את מכלול הפעולות העירוניות לקידום מערכת החינוך הירושלמית, וכן את הבשורה הגדולה על עלייה במגזר הציוני (הממלכתי והממ"ד), לאחר שנים של נסיגה. לאחר מכן הציג את עץ המדדים, כלי הניהול וההערכה שמקדמת העירייה בשיתוף בתי הספר, ולבסוף  בהרחבה את דרכי ההתמודדות העירונית עם משמעות ההחלטה על חינוך חינם לגילאי 3-4, ואת תכניות בינוי כיתות הגן בשנים הבאות בהתאם לעבודת המטה שעשתה העירייה בשיתוף משרד החינוך.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה