הרחבת בית הספר "גוננים" ופינויו של "דרכי נעם"



בשנים האחרונות חל גידול במספר התלמידים בבית הספר "גוננים" שבקטמון, העירייה פועלת בימים אלו להרחיבו ובמקביל יתחילו בפינוי בית הספר "דרכי נעם"

עיריית ירושלים, תחל בעוד מספר חודשים בעבודות להרחבת בית הספר הממלכתי דתי "גוננים" שבשכונת קטמון. העבודות יחלו בעקבות העלייה ברישום לבית הספר והגידול הרציף במספר התלמידים המבקשים ללמוד בו.

כחלק מההחלטה להרחיב את ממ"ד גוננים, בוחנת העירייה את פינוי בית הספר "דרכי נועם" של רשת החינוך העצמאי הפועל במבנה, זאת לאור הירידה החדה במספר התלמידים הלומדים בו. בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר התלמידים ב"דרכי נעם" וכיום לומדים בבית הספר פחות ממאה תלמידים. כמו כן מרבית תלמידי בית הספר אינם תושבי השכונה אלא מובאים לבית הספר בהסעות.

במכתב שנשלח להנהלת "דרכי נעם", מציינת העירייה, כי למרות דרישותיה הנהלת תלמוד התורה לא העבירה רשימות תלמידים מעודכנות ופעלה להסתיר את התמעטות מספר התלמידים והיעדר הביקוש לבית הספר.

בנוסף ביצעה הנהלת המוסד עבירות וחריגות בנייה ללא אישור במבנה העירוני, וכן הכניסה למבנה בית הספר מוסד חינוכי אחר (שובו) ללא תיאום או קבלת אישור מהעירייה לכך, תוך ניסיון להסתיר עובדות ולהוליך שולל.

בנוסף ציינה העירייה, כי הנהלת בית הספר הפעילה במתחם שירותי הסעדה למסגרות שונות בתנאים תברואתיים מחפירים שהביאו לסגירת המטבח על ידי העירייה, בצו של משרד הבריאות.

בעירייה מציינים, כי המדיניות היא מתן עדיפות לצרכי השכונה והתושבים בהקצאת מבנים עירוניים לטובת מוסדות חינוך. לפני מספר שנים הכניסה העירייה למבנה את בית הספר הממ"ד גוננים המשרת בהצלחה את התושבים. בית הספר גדל ונוצר לו ביקוש גדול המצריך את התרחבותו. לאור זאת אישר משרד החינוך תקציב לבינוי כיתות לימוד והרחבת המבנה לטובת ממ"ד גוננים. העירייה מתכננת להתחיל בעבודות כבר בחודש יולי הקרוב לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.

העירייה הודיעה להנהלת בית הספר, כי תקיים שימוע בטרם תתקבל החלטה סופית בדבר פינוי המבנה.
ראש העיר ניר ברקת אמר כי "המדיניות העירונית, היא להתאים את היצע בתי הספר לביקושי התושבים, ולאפשר לבתי ספר מבוקשים וצומחים להתפתח במקומות בהם קיימים מבני חינוך עם תפוסה נמוכה. מדיניות זו מיושמת בפועל על ידי העירייה בכל רחבי העיר ובכל המגזרים והיא תורמת בשנים האחרונות לגידול מרשים בשביעות רצון כלל התושבים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה