תואר ראשון בתיכון?



שר החינוך, גדעון סער הודיע כי תלמידי תיכון יוכלו ללמוד קורסים שיעניקו להם קרדיטציה אקדמית לתואר ראשון, שתהווה חלופה לציון הבגרות. התוכנית תחל בשנת הלימודים הבאה

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום  כי משרד החינוך משיק תכנית חדשה ומהפכנית, "אקדמיה בתיכון", לעידוד המצוינות במערכת החינוך. ומה בדיוק זה אומר?

התוכנית תאפשר לתלמידי תיכון מכיתות י'-י"ב, להתחיל לימודי תואר ראשון באוניברטיסה הפתוחה, וציוני הקורסים יהוו חלופה לבגרויות.

התוכנית תחל בשנת הלימודים הבאה, ותינתן לתלמידים מצטיינים בעלי עניין ללמוד באוניברסיטה במקביל ללימודי התיכון. ההערכות במשרד החינוך מדברות על 1,000 תלמידים שיצטרפו לתוכנית כבר מהשנה הבאה.

תלמידים אשר ייצברו מחצית מהניקוד לתואר ראשון, יוכלו לקבל דחיית שירות צבאי בשנה על מנת שיוכלו להשלים את התואר.

שר החינוך, גדעון סער אמר היום בכנס להשכלה גבוהה: "חשוב שמערכת החינוך תפעל למתן מענים למצוינות. התכנית תפתח את שערי האקדמיה לתלמידים מוכשרים בעלי יכולות גבוהות, בעיקר מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ותסייע להם למצות את הפוטנציאל שלהם כבר בזמן לימודיהם בתיכון. כמו כן מהלך זה יחזק את החינוך הציבורי ויפתח מסלולי לימודים אקדמיים מתקדמים לתלמידים מצטיינים."

העלות לקורס אקדמי תהיה בהיקף של 1,550 ₪ (לעומת עלות קורס לסטודנט באקדמיה שעלות הקורס עבורו היא כ- 2,100 ₪). המשרד יעניק מלגות לתלמידים על בסיס סוציו אקונומי וכן מלגות הצטיינות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה