ציונים OUT ערכים IN



"מודל ברקת" החדש המאפשר לראשונה לאנשי החינוך
לקבל תמונת מצב חברתית, ערכית וחינוכית של בתי הספר מתרחב מירושלים לרחבי הארץ. עשרות אנשי חינוך מתל אביב, חיפה, ראשון לציון, מודיעין, כפר סבא וערים נוספות יעלו לירושלים מחר (ה') ללמוד כיצד יוכלו לאמץ את עקרונות "מודל ברקת" בעירם

אם עד כה נמדדו בתי הספר בארץ רק על פי ציוני הבגרות או המיצ"ב של התלמידים, הרי שמודל חדש שפיתח ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, למדידה ערכית חברתית וחינוכית של בתי הספר תופס תאוצה ומאומץ בערים רבות בארץ.

"מודל ברקת" המיושם בהצלחה רבה בשנתיים האחרונות במערכת החינוך בירושלים, כולל כ- 30 מדדים שונים הבוחנים בין השאר את האקלים החברתי של בית הספר: אחוז ההתנדבות בקהילה, אחוזי גיוס לשירות משמעותי בצה"ל, שביעות רצון ההורים, שביעות רצון סגל בית הספר, קשר בין מורים ותלמידים ובין התלמידים עצמם, רמת אלימות בבית הספר, אחוזי נשירה ומדדים נוספים. כלל המדדים בתוספת השיגי התלמידים נותנים תמונה מקיפה על מצבו של כל בית הספר ומאפשרים למנהלי מערכת החינוך ולראשי הערים לתת מענה תואם לכל בית ספר על פי הצרכים הייחודים שלו.

"מודל ברקת" מספק לכל עירייה ולמנהלי בתי הספר ברשות המקומית תמונה רחבה ביחס לבתי ספר הדומים להם וביחס לכלל בתי הספר בעיר, תוך התחשבות במאפיינים הייחודיים של כל אחד מהם. לכל מנהל ניתנת אוטונומיה מרבית בבית ספרו, כאשר היעדים בהם הוא נדרש לעמוד לא נקבעים באופן שרירותי או כמותי בלבד, אלא בהתאם למערך רוחבי מקיף של מדדים שונים.

המדדים מתנקזים לתצוגה גרפית של "עץ מדדים", כאשר כל אחד מ-30 המדדים בכל בית ספר נצבע בירוק, צהוב או אדום. לפיהם נבנית תכנית עבודה מותאמת ומגדיר יעדים לעתיד והעירייה מקצה לכך משאבים. במידה וציון בית הספר במדד מסוים גבוה מהממוצע של קבוצת הדומים לבית הספר ומהממוצע הכלל עירוני הוא יצבע בצבע ירוק, אם הוא נמוך מהם הוא יצבע בצבע אדום ואם הוא ציון ביניים הוא יצבע בצבע צהוב.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר כי "אני שמח שמציון יוצאת תורה. ערים רבות מביעות עניין במודל ואנחנו נשמח לסייע וללוות אותם בתהליך. אין לי ספק כי הוא יכול להביא לעליה באיכות החינוך בירושלים בפרט ובארץ בכלל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה