"צריך להרוג את כל המתווכים"



תלונה נגד רמי ורד הוגשה למשטרת ירושלים על ידי בני לובל, חבר לשכת המתווכים וזכיין של משרדי אנגלו-סכסון בירושלים. התלונה הוגשה בעקבות התבטאויות אלימות הקוראות לרצח מתווכים, אותן אמר ורד בתכנית "חדר 101" של הטלוויזיה החינוכית, שגררו גם ביקורת חריפה כלפי ראשי הערוץ

תלונה נגד רמי ורד הוגשה למשטרת ירושלים על ידי בני לובל, חבר לשכת המתווכים ומנהל וזכיין של חמישה משרדי אנגלו-סכסון בירושלים וסביבתה. התלונה הוגשה בעקבות התבטאויות אלימות הקוראות לרצח מתווכים, אותן אמר ורד בתכנית "חדר 101" של הטלוויזיה החינוכית, שגררו גם ביקורת חריפה כלפי ראשי הערוץ.

עותק של התלונהחבר לשכת המתווכים, מנהל וזכיין של משרדי אנגלו-סכסון בירושלים וסביבתה בני לובל, הגיש השבוע תלונה רשמית במשטרת ירושלים נגד הקומיקאי רמי ורד. התלונה הוגשה בעקבות התבטאויותיו של ורד בתכנית הסאטירה "חדר 101" בהנחיית עינב גלילי, המשודרת בערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית. ורד קרא בתכנית להרג מתווכים, ובין היתר אמר כי "אני חושב שצריך להרוג את כל המתווכים", "צריך לרכז אותם בכיכר העיר ולירות בהם", וכן- "צריך לתת רישיון לצוד מתווכים".בני לובל

לובל מסר לאחר הגשת התלונה כי "אם רמי ורד היה רואה לנכון לצחוק על העבודה של מתווכים זה דבר אחד, אבל לחזור ולהגיד בצורות שונות שצריך להרוג מתווכים, זה כבר דבר אחר. בתור מי שאחראי לפרנסתם של כחמישים מתווכים, שעושים מעל ומעבר כדי לפרנס את משפחתם, אני לא מוכן לקבל בשוויון נפש קריאה להרוג אותם. מה היה קורה אם במקום "מתווכי דירות" ורד היה אומר משהו אחר כמו "שופטים" או "ערבים"? אני מאמין שכבר ביציאה מהאולפן היו עוצרים אותו".

לובל מתח ביקורת כלפי ראשי ערוץ הטלוויזיה החינוכית, טלוויזיה ממלכתית שהציבור הישראלי מממן, בנוגע להחלטתם להשאיר את הקטע כפי שהוא שודר, גם באתר החינוכית  ולשדרו בשידורים חוזרים, בין היתר ערב לאחר יום השואה. לדבריו, "הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן להשמיע כמעט כל דבר אלימות בכסות של ״הומור״ או ״סאטירה״ אינה מתקבלת על הדעת. מבחינתנו אסור שהדבר יעבור לסדר היום, גם אם דרך נושא ההסתה לרצח מתווכים יעלה כל נושא ההומור חסר הבקרה לדיון בסדר היום הציבורי".
קהילת המתווכים נסערת. איציק לוי

סגן יו"ר לשכת המתווכים ומנכ"ל משרד התיווך "אמבסדור" איציק לוי: "קהילת המתווכים נסערת מאוד בעקבות התבטאויותיו של רמי ורד, שאינן מתקבלות על הדעת, גם לא במסגרת הומוריסטית. רמי ורד קרא לרצח של מתווכים בגלל עיסוקם וללא הבחנה. מדובר בהכפשת ענף שלם בצורה מעוותת, שבמקרה הטוב הורסת את תדמית המתווך ומונעת את העסקתו, ובמקרה הרע יכולה להתפרש כהזמנה לבצע רצח כנגד מתווכים".

 

 

תגובת עו"ד עופר רוזנברג: "בשם מרשתנו, סברס יזמות וייצוג – אוליאמפרל גיל בע"מ, הלן תגובת מרשתנו: הדברים נאמרו במסגרת תוכנית סטירית, בה, בין היתר, נשאלים משתתפי התוכנית באופן היטולי מהן התופעות או הנושאים מהם היו נפטרים. תשובתו של רמי ורד נאמרה בהומור וסטירה בהתאם לרוח התוכנית ולא הייתה כל כוונה לפגוע באיש. צר לנו אם הדברים מוצאים כיום מהקשרם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה