התייעלות אנרגטית בקרב צעירים חרדים



לראשונה תלמידים חרדים יחשפו לנושאים בקיימות איכות הסביבה והתייעלות אנרגטית ובמסגרת התנדבותית יעבירו את המידע למעגלי קהילה נוספים

חברת החשמל מקיימת בימים אלו פרויקט מנהיגות סביבתית. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם רשת אורט מראשית שנת הלימודים הנוכחית. במסגרת הפרויקט לומדים התלמידים תכנים בנושאי התייעלות אנרגטית, איכות הסביבה ומנהיגות. את הידע הנרכש, מעבירים התלמידים הלאה לקהילה.

בין הכיתות המשתתפות בפרויקט, משתתפת גם כיתה י', בבית ספר "אורט ספיניאן" של רשת אורט בירושלים. ייחודה של הכיתה הוא בכך שתלמידיה החרדים, לומדים במסלול לבגרות מלאה במקצועות טכנולוגיים, תוך ביצוע השלמות במקצועות הנתפסים כ"חילוניים". במסגרת ההשלמות "סוגרים" התלמידים פערים של שנים בהם לא למדו מקצועות כגון אנגלית וחשבון.  לאחר סיום הלימודים מיועדים תלמידי הכיתה להתגייס לצבא. במסגרת הפרויקט לומדים התלמידים לראשונה נושאי קיימות ומתנסים במנהיגות ובתרומה לקהילה.

מחברת החשמל נמסר כי" פרויקט "מנהיגות סביבתית" מתקיים בשיתוף עם רשת אורט במסגרת פעילות קשרי הציבור של החברה, ופועל להטמעת מסרים של שימוש מושכל בחשמל והתייעלות אנרגטית. בין היתר מתקיים הפרויקט במגזר החרדי. התלמידים המשתתפים בו לומדים לראשונה  נושאים העוסקים בקיימות, איכות הסביבה והתייעלות אנרגטית, ואף יתנדבו בהמשך בקהילה שלהם ויעבירו למעגלים נוספים את הידע שרכשו בנושאים אלו".

צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט ישראל: "הפרויקט משקף הלכה למעשה, את הערכים עליהם ניתן דגש מרבי בחינוך ברשת אורט. מחד, יש בו תרומה של צעירים מכלל שכבות האוכלוסייה בישראל לביסוס המדינה כמובילה בתחומים מדעיים, ומאידך, התנדבות ונתינה לקהילה של תלמידי התיכונים לרשויות המקומיות בהן מתגוררים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה