סטודנטים ליום אחד



כ-80 תלמידי כיתה י"א בבית הספר התיכון בית צפאפא הגיעו היום (ג') לביקור באוניברסיטה העברית במסגרת פרויקט "תיכון אקדמיה"

התלמידים שהגיעו הבוקר מתיכון בית צפאפא, חווים מהבוקר  יום לימודים אוניברסיטאי מלא, שומעים מסטודנטים על מסלולי הלימוד השונים אפשרויות הקבלה והחיים כסטודנטים. במהלך היום מתקיים סיור אינטראקטיבי בקמפוס בהדרכת סטודנטים. בנוסף, התלמידים יבחרו בין מספר הרצאות אקדמאיות שעברו התאמה לתלמידי תיכון ובהמשך יפגשו עם מרצים מובילים.

תכנית היום, מבוססת על קשר אישי בין התלמידים לסטודנטים ועל תוכנית מעשירה ובגובה העניים. לסיכום יתקיימו "שולחנות עגולים" לאורחים בשיתוף עם סטודנטים מתחומים שונים, במטרה ליצור שיח על מקצועות הלימוד, אופן הקבלה לחוגים ועל אופן הלימודים האקדמיים עצמם.

פרויקט "תיכון אקדמיה" הוא תוכנית חינוכית שמטרה להרחיב את תפוצת הלימודים הגבוהים בישראל לקהלים אשר באופן טבעי חשופים פחות לעולם האקדמאי. במסגרת הפרויקט מגיעים תלמידי תיכון בשכבת י"א ליום באוניברסיטה. עד כה, הועברה התכנית ל-150 תלמידי תיכון זיו ועוד כ-80 תלמידי התיכון הערבי בית צפאפא. עד לסוף שנת הלימודים, ישנה מטרה נוספת והיא  להביא במסגרת הפרויקט בית ספר לבעלי מוגבלויות בשיתוף היחידה לנגישות של האוניברסיטה.

 הפעילות כולה מתקיימת בשיתוף פעולה עם הדיקנאט, היחידה למעורבות חברתית, מנח"י, עיר אקדמיה, תכנית 'שגרירי רוטשילד' ותא הסטודנטים של "התעוררות".

 תומר דרור מתנועת התעוררות: "לדעתנו, האוניברסיטה מתפקדת היום כמקור להשכלה גבוהה אך גם ככור ההיתוך המודרני של החברה הישראלית, בו לומדים באופן שוויוני נשים וגברים דתיים וחילונים ערבים ויהודים. מטרתנו היא לאפשר לכמה שיותר תלמידים להיכנס למעגל זה. מחקרים ארוכי טווח מראים כי לימודים גבוהים הם הכלי המשמעותי ביותר באמצעותו אפשר לשפר את המיקום החברתי-כלכלי. סטודנט שהשלים את לימודי התואר הראשון נמצא בנקודת פתיחה שוויונית יותר לחיים בוגרים במשק ובחברה. לכן מעבר לערך שבלימודים גבוהים עצמם, אנו רואים חשיבות גדולה בהקניית ערכים של שוויון, הערכה וסובלנות לתלמידי התיכונים, ערכים שגלומים בלימודים האוניברסיטאיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה