פתרון לצמצום בריחת המוחות מירושלים



43% מהסטודנטים בירושלים מדווחים כי הם עוזבים את העיר בגלל היעדר מקומות תעסוקה.
רק 29% מזהים את העיר כבעלת הזדמנויות תעסוקה. צוות תעסוקה של תנועת "התעוררות בירושלים" יזם השבוע פגישות ברשות לפיתוח ירושלים ובוועדת צעירים על מנת להביא פתרון לבעיה

לאור המצוקה הקיימת במקומות התעסוקה בעיר, פועל צוות של תנועת התעוררות בירושלים לפתרון הבעיה, המוגדרת כנושא המרכזי להגירה שלילית של צעירים מהעיר. השבוע קיים הצוות פגישות משמעותיות עם וועדת הצעירים העירוניות וסמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של הרשות לפיתוח ירושלים.

 

בין המסקנות המרכזיות  שעלו מהפגישות: התחלת סדרת דיונים ממוקדים בין צוות תעסוקה של התעוררות לרשות לפיתוח ירושלים, על השקעה בתחומי העיצוב, הניו מדיה והאינטרנט, כצירים מרכזיים לפיתוח ירושלים בכלל ובמרכז העיר בפרט.

קיום סדרת דיונים על פרויקט של  בית ליזמים החדש שמקימים פעילי התעוררות ושותפים נוספים (צעירים במרכז וjvp) יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים. נבחנת האפשרות למקם את הפרויקט בבניין העתידי של צעירים במרכז, ובטווח הקרוב בגלריה של בצאלאל.

עוד נודע בפגישה, כי לאחרונה התחילה הרשות לפיתוח ירושלים, להפעיל פונקציה שמטרתה לשווק למעסיקים וחברות את העיר, ועודכנה חוברת תמריצים כוללת שתשווק לקהל היעד המגיע לעיר. שתי הפעולות הללו, הן תוצאה של לחץ משמעותי  שהפעיל צוות התעסוקה של תנועת התעוררות.

התעוררות גיבשה מסמך תמריצים כולל (לאומי ועירוני) ובימים אלו, היא משווקת אותו לחברות שונות בארץ. חברה אחת, כבר נמצאת בתהליכי מעבר לעיר בעקבות פנייה זו.

עופר ברקוביץ' יו"ר תנועת התעוררות בירושלים וראש צוות התעסוקה של התנועה אומר כי:"האסטרטגיה העירונית והמאמצים העירוניים צריכים להיות מופנים לתחום פיתוח התעסוקה. העיר קפצה מדרגה ב"תחומים הרכים" (תרבות,חינוך ופנאי) אבל הגיע הזמן להתמודד בצורה משמעותית יותר עם "התחומים הקשים". הגברת הפעילות של הרשות לפיתוח ירושלים בנושא שיווק העיר למעסיקים חשובה ביותר, אולם הדרך עוד ארוכה. כיווני הפעולה השונים עליהם שוקדים פעילי צוות תעסוקה, ביניהם פיתוח תמריצים בתחומים נוספים בעלי יתרון יחסי בירושלים, סיוע לעסקים קטנים, ומענה לתחום היזמות, יביאו להשארת צעירים יצירתיים ויצרניים, ולעמידה במטרות האסטרטגיות של תנועת התעוררות וראש העיר." 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה