42% מהציבור בירושלים הכי פוחדים מתאונות דרכים



42% מהנשאלים מירושלים וסביבתה מודים כי החשש הכי גדול שלהם הוא להיפגע בתאונת דרכים. עוד עולה כי 42% מהציבור מירושלים חושש מאירועי טרור ופיגועים ורק 6% מביעים חשש מהקורונה

צילום: עמותת אור ירוק

מסקר חדש של עמותת אור ירוק שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" ונועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל עולה כי 42% מהנשאלים בירושלים הכי חוששים מתאונות הדרכים, 42% מאירוע טרור או מלחמה ו-6% הכי חוששים מהקורונה. 

כשהנשאלים נתבקשו לתת ציון להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים הם העניקו  את הציון הממוצע 4.15 (בסולם של 1-10). בנוסף, 71% מהמשיבים העניקו ציון נמוך (בין 1-5) להתמודדות הממשלה במאבק בתאונות הדרכים.

38% מהנשאלים מירושלים – מעל שליש מהמדגם, טענו כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

31% מהנשאלים חושבים שהפתרון הוא ענישה קשה יותר לעברייני תנועה, 27% חושבים שהפתרון הוא שיפור התשתיות בכבישים האדומים, 29% חושבים שיש להוסיף שוטרים וניידות להגברת ההרתעה ו-13% חושבים ששיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון לתאונות הדרכים.

73% מהנשאלים מאמינים כי האחריות לתאונות הדרכים שווה בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובין הנהגים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יהיו קשובים לרחשי הציבור ויקצו את התקציב הנדרש כדי לצמצם את הקטל בדרכים. תאונות הדרכים הן החשש הגדול ביותר שאתו מתמודד האזרח בישראל, יותר מטרור ויותר מקורונה או אלימות כיום. מהסקר עולה עוד שרוב הציבור מבין שלא מדובר בגזירת גורל אלא גם מכיר באחריותו של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכן דורש גם פעולה מתאימה. חובה להגדיל את הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. רק כך נוכל למנוע את ההרוג הבא".


     
     
    x
    pikud horef
    פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
    פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה