פרשת הכדורים באח הגדול הגיעה לכנסת



יו"ר וועדת החינוך והתרבות, ח"כ אלכס מילר, כינס הבוקר משתתפים מהתוכנית הפופולרית, חברי הפקה וכמובן את אלעד קופרמן, על מנת לדון בנושא הכדורים הפסיכיאטרים שחולקו לדיירים. מילר: "אדם יכל למות, לא הגיוני שלא הוסברו לו ההשלכות"

צילום: פלאש90
פרשת הכדורים הפסיכיטארים שחולקו לדיירי האח הגדול, הגיעה עד לכנסת. הבוקר, כונסה ישיבה מיוחדת בראשותו של יו"ר ועדת החינוך והתרבות, ח"כ אלכס מילר, על מנת לברר האם מתן הכדורים היה חוקי וגלוי או שמא, דבריו של סער שינפיין בשבוע שעבר בעיתון "ידיעות אחרונות", היו אמת.
 

כזכור, טען שינפיין כי ההפקה ניסתה לשכנע אותו להישאר על אף רצונו לעזוב את התוכנית. ההפקה שלחה למתמודד את הפסיכיאטר, ד"ר אילן רבינוביץ', על מנת לנסות ולהשאירו בבית האח הגדול, והוא החליט לתת לשינפין טיפול פסיכטארי מבלי להסביר את תופעות הלוואי ומה הם בעצם הכדורים.
 
ח"כ מילר פתח את הדיון וביקש לשמוע את הצדדים של כל המשתתפים. לכנסת הגיעו הבוקר אלעד קופרמן, מפיק התוכנית, משתתפים מעונות קודמות: אלירז שדה, אלעד צפני, שרה לוין, פנינה טורנה וכמובן שיינפין שחשף את השימוש בכדורים.
 
"אני רוצה לדעת האם באמת יש צורך במתן טיפול פסיכיאטרי ולא מספיק לתת ליווי פסיכולוגי.אדם יכל למות, לא הגיוני שלא הוסברו לו השלכות הכדורים." אמר מילר בפתיחת דבריו.
 
שינפיין דיבר גם היום על מה שעבר עליו במטרה להשאירו בבית: "במהלך שהותי בבית שאלו אותי עד כמה רחוק אני מוכן ללכת לעיני המצלמות וביקשו ממני להרגיש חופשי ולעשות מה שאני רוצה. ביקשתי לצאת מספר פעמים ותמיד שוכנעתי להישאר. באחת מהפעמים הפגישו אותי עם ד"ר רבינוביץ' שסיפר שהוא הרופא הטוב בעולם ומטפל בכל המי ומי. הוא גם אמר לי שאני צריך להודות לאלהים שהפגיש אותנו ונתן לי כדורים ואמר לי שזה יעזור לי לישון. רק בדיעבד התברר לי שאני לא לוקח כדורי שינה אלא כדורים שמטפלים בסכיזופרניה."
 
שינפיין המשיך ואמר: "אני בפחד ממה שההפקה יכולה לעשות לי. עובדי הפקה אמרו לי לתבוע את ההפקה אבל הם לא רוצים להודות בכך ומפחדים לאבד את עבודתם."
 
מנהל התוכניות של קשת, רם תלם שנכח גם הוא בדיון הגיב: "אין קשר בין התוכן לבין הטיפול התרופתי שקיבלו המתמודדים. אנחנו דאגנו לתת לכל הדיירים את הטיפול הכי טוב שאפשר. יורם זק שאחראי על התוכן לא פוגש ולא מדבר על מצבם הרפואי של המתמודדים עם הפסיכיאטר כי אסור לו."
 
הדיון התלהט כשח"כ ניסים זאב הגדיר את התוכנית כ"זנותית". אלירז שדה זעם ואמר לח"כ זאב: "אתה מדבר שטויות ואומר את הדברים כדי שידברו עלייך אחר כך."

פרופסור אבינועם רכס מבית החולים הדסה עין כרם, המרכז את נושא האתיקה בהסתדרות הרפואית נכח גם הוא בדיון ואמר כי יבדוק האם ד"ר רבינוביץ' היה נאמן לאתיקה הרפואית והוסיף כי מחשיפת הפרשה עולות שאלות קשות. גם יו"ר מועצת הכבלים והלווין החליטה לבדוק את הצד האתי של התוכנית בעקבות הפרסומים.
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה