אם החיילת: הודיעו שהיא נדקרה. הפסקתי לתפקד



מצבה של החיילת שנדקרה על-ידי מחבל ברכבת הקלה בירושלים מוסיף להיות בינוני. אמה סיפרה על רגעי החרדה כשהתבשרה שהבת הותקפה: "התקשר מישהו ואמר שהיא לא בסדר. לא תפקדתי, אחר כך סיפרו שאף איבר קריטי לא נפגע"

נעמי אהרון, אמה של יהודית אהרון, החיילת שנדקרה היום (ה') בתחנת הרכבת הקלה בפסגת זאב שבירושלים כשהייתה בדרכה לבסיס, קיבלה את ההודעה על פציעתה בעודה בעבודה. "הטלפון צלצל, ועל הצג ראיתי את המספר של הבת שלי. מישהו במבטא רוסי דיבר איתי ואמר שהילדה לא בסדר, ואז השיחה נותקה", שחזרה האם אחר הצהריים.
 

"בתקשורת אמרו בהתחלה שמצבה קשה, ועד שהגיע עוד טלפון מבית החולים שערי צדק, שעה אחר כך, לא יכולתי לתפקד. בשערי צדק אמרו שעשו לה בדיקת CT ושראו ששום איבר קריטי לא נפגע".

נעמי סיפרה שבתה סיימה טירונות בבסיס ניצנים רק בשבוע שעבר, ונקלטה בבסיס ענתות בתפקיד פקידה. לשם היא עשתה את דרכה הבוקר. משפחתה של החיילת מתגוררת בקריית יובל.

יהודית, בת 19, נדקרה הבוקר בחזה ובידה בעת שהרכבת עצרה בתחנת פסגת זאב בירושלים. החשוד, שישב בתוך הרכבת, חיכה שהיא תיעצר, ואז דקר את החיילת. הוא נעצר במחסום קלנדיה לאחר שנמלט. המחבל הודה בחקירתו בדקירת החיילת. מצבה מוגדר כעת בינוני.

ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה בבית החולים שערי צדק, סיפר כי הסכין פגעה קרוב מאוד ללבה של החיילת. "החיילת הגיעה לבית החולים עם שתי דקירות, ביניהן פגיעה משמעותית במרכז החזה", אמר הרופא הבכיר. "הפגיעה בחזה גרמה לדימום משמעותי מהריאה ובחדר הטראומה הוכנס נקז. היא הועברה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. בדיקה שנעשתה העלתה שהסכין עברה קרוב מאוד ללב, במרחק של סנטימטרים ספורים. ללא ספק היה פה אלמנט של מזל. כרגע אין סכנה לחייה".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי החיילת נדקרה על ידי צעיר ערבי, שנמלט מהמקום. הוא נעצר במעבר קלנדיה, על ידי שוטר ומאבטח שזיהו אותו. לאחר מכן הוא הועבר להמשך חקירה וזהותו נאסרה לפרסום. תנועת הרכבת הקלה שהופסקה, חודשה בהמשך.

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיע לבית החולים כדי לבקר את החיילת: "אני רואה בחומרה רבה כל ניסיון לשבש את חיינו. האירועים בעיר יימשכו כרגיל. חשוב לנו לחזור לחיי השגרה", אמר ברקת. בתשובה לשאלה בנוגע לאבטחת הרכבת הקלה, אמר ברקת כי "האבטחה בירושלים היא בעיקרה היקפית ובכל מקרה המאבטחים לא יכולים לעשות הכול. יש הרבה כניסות ויציאות לכל קרון. התגובה לאירוע הזה צריכה להיות שהציבור יתייצב על קו הזינוק במרתון מחר".

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה