יאיר לפיד: כשר חינוך אבטל את רוב הבגרויות



בכנס שיזמה תנועת "התעוררות" טען יאיר לפיד:"אם אתמנה לשר החינוך, אבטל 262 מ-265 בחינות הבגרות, צריך רק אנגלית, מתמטיקה והבנת הנקרא"

רפורמת לפיד: יאיר לפיד עדיין לא נבחר לכנסת, ודיבר עד אתמול (ד') בעיקר על התחומים החברתי, הפוליטי והמדיני, אבל אמש הוא הציג גם את משנתו החינוכית. בכנס החינוך של תא ההתעוררות באוניברסיטה העברית בירושלים אמר לפיד: "אם וכאשר אהיה שר החינוך אבטל 262 בחינות בגרות מתוך 265 הבחינות הקיימות היום".

בכנס אמר לפיד כי מערכת החינוך בישראל מקולקלת וצריך לתקן אותה. "הילדים שלנו צריכים לעשות בגרות באנגלית, במתמטיקה ובהבנת הנקרא. כשיגדלו, אם הם ירצו ללכת לאוניברסיטה הם יעשו בחינת כניסה לאוניברסיטה כמו בכל מקום אחר בעולם", אמר לפיד.

עוד הוסיף לפיד: "השנה היא שנת הקו האדום של מדינת ישראל, כי השנה 50% מתלמידי כיתות א' הם מהחינוך החרדי או מהחינוך הערבי. זה אומר ש-50% מתלמידי כיתות א' במדינת ישראל משוחררים מלימודי מתמטיקה, אנגלית, מחשבים ועברית על פי חוק שהצביעו עבורו מפלגת העבודה, קדימה והליכוד".

לפיד הדגיש כי התלמידים האלה "יגמרו 12 שנות לימוד על חשבון המדינה במערכת החינוך של מדינת ישראל בלי שאיש ידבר איתם אף לא פעם אחת על מגילת העצמאות".

"אם אתם רוצים לדעת איפה הכסף", אמר לפיד באשר למחסור בתקציבים במשרד החינוך, "תקראו את תקציב משרד החינוך ותרדו למטה-למטה. תמצאו שם 909 מיליון שקל לאברכים שלא לומדים דבר בתוך משרד החינוך. אין לי בעיה עם אברכים, שילמדו ויחכימו, הכל בסדר, אבל לא שמעתי על אף מדינה שאומרת שאין לה כסף לתת למורים שלה אבל יש לה כסף לשלם לתלמידים שלה.

עוד אמר לפיד: "איזו מדינה בעולם ויתרה על זכותה ועל חובתה המוסרית להשמיע את השקפת העולם שלה לגבי השאלה מה תלמיד צריך ללמוד בבית ספר? לאיזו רמה של חוסר אמון בעצמה הייתה צריכה המדינה להגיע כדי להגיד 'אני לא יודעת אם ילד בן 7 צריך או לא צריך ללמוד אנגלית בבית הספר, אני אשאיר את זה למגזר שלו, הוא יודע יותר טוב ממני'".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה