תנועת התעוררות למען נפגעי סיטיפס



תנועת התעוררות איגדה רשימה של נוסעים שנפגעו מחברת סיטיפס והבוקר (ד') הוגשו תביעות לבית הדין לתביעות קטנות

רבים האנשים שקיבלו בחודשים האחרונים קנסות וחוו התנהגות מבזה מצד חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה. תנועת התעוררות החליטה להרים את הכפפה ולעזור לאותם אנשים. תנועת התעוררות איגדה רשימת נוסעים שנפגעו מסיטיפס, והגישה בשם תביעות.
 
בשעות האחרונות הגישו נציגי תנועת התעוררות 24 תביעות ,בשמם של נוסעים שונים , לבית הדין לתביעות קטנות נגד חברת סיטיפס. התנועה נתנה שירות של ליווי והכוונה לאזרחים שפנו אליה עם תלונות קשות על אופן התנהלותם של פקחי הרכבת הקלה. בין התלונות ישנן עדויות של התנהגות אגרסיבית ומשפילה כלפי נוסעים שנחשדו בכך שלא רכשו כרטיסי נסיעה, זאת למרות שידוע כי יש תקלות רבות במערכת הכרטוס והממשק מול האוטבוסים של אגד, ורבים מהמקרים אינם באשמת הנוסעים. התביעות שהוגשו היום צפויות להגיע לדיון מרוכז בבית הדין.

מירב כהן, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת התעוררות: "בתחילה קיבלנו תלונות ספורות ושלחנו מכתבים לסיטיפס, אח"כ קצב התלונות התגבר וסיטיפס מנגד התעלמה מאיתנו וממכתבים שנוסעים שלחו לה. יום אחד התקשרה אליי אישה מבוגרת שלא הכרתי ותוך כדי שהיא ממררת בבכי היא סיפרה לי על ההשפלה שהיא עברה כשלעיני כל הנוסעים פקחי הרכבת הורידו אותה מהרכבת, קנסו אותה והציגו אותה בפומבי כפושעת. מבחינתי זה היה הקש ששבר את גב הגמל ובשלב הזה פניתי לעו"ד ושאלתי אותו כיצד ניתן לפעול על מנת לשנות את המדיניות של סיטיפס ולפצות את הנוסעים שדיווחו על עוגת נפש אדירה. יחד החלטנו לפנות למסלול של תביעות קטנות. היתרון הבולט במסלול זה הינו שאין צורך בעו"ד וכל נוסע יכול לייצג את עצמו מבלי להסתכן בהוצאות של שכר טרחת עו"ד. אני מקווה שבית המשפט יזהה שמדובר במגמה, שהתנהלות הפקחים הייתה לא סבירה ולא הגונה וכמובן שיורה לחברת סיטיפס לשנות את מדיניותה ולפצות את הנוסעים שנפגעו".


עמית זמיר, ראש צוות תחבורה בהתעוררות: "בשבועיים האחרונים קיימנו שעות רבות של קבלת קהל ושמענו מנוסעים את הסיפורים האישיים שלהם. לנוסעים לא היה ברור כיצד עליהם לערער על הד"וח הלא צודק שקיבלו וכיצד בכוחם לתבוע את חברת סיטיפס על הנזק שהיא הסבה להם. רק אחרי שמיצינו את כל ההליכים הרגילים מול סיט פס החלטנו לפנות להליך המשפטי ואני מקווה שחברת סיטיפס וחברות מסחריות נוספות המעניקות שירותים כאלו ואחרים לתושבים יפיקו לקח מהסיפור הזה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה