עכשיו גם בירושלים: תחבורה ציבורית בשבת



החל מסוף השבוע הקרוב: תחבורה ציבורית גם בשבת
אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית תפעיל שירות הסעות מהקמפוס בהר הצופים למרכז העיר בלילות שישי באמצעות חברת הסעות ממזרח ירושלים

 אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, לוקחת יוזמה ובצעד אמיץ תפעיל החל מסוף השבוע הקרוב שירות הסעות הלוך-חזור מהקמפוס בהר הצופים למרכז העיר. באגודת הסטודנטים מציינים כי אם תהיה היענות לפרויקט תישקל האפשרות להרחיבו גם לימי שבת ואף להוציא שאטלים מהקמפוס בגבעת רם.

כמה זה עולה לנו?

השירות יעלה לסטודנטים חמישה שקלים לכיוון אחד. השאטלים יופעלו על ידי חברת הסעות ממזרח העיר. גם חברת ההסעות תצא נשכרת מהיוזמה החדשה: בתמורה תקבל החברה פרסום ברחבי הקמפוס.

יו"ר האגודה איתי גוטלר: "ברור לנו שלא מדובר בפתרון כולל למצוקת הניידות של הסטודנטים בסופי השבוע אך בעזרת הפיילוט נוכל לבחון דרכים נוספות לשיפור המצב. במקביל אנחנו נערכים לשדרוג של שירותים נוספים בתחום התחבורה, כמו הוספת קווי אגד מתל אביב ישירות למעונות בהר הצופים ובעין כרם במוצאי שבתות וביום ראשון בבוקר. בנוסף, הרחבת מסלולי שבילי האופניים לקמפוסים".

בשבוע הבא, סגן ראש העירייה פפה אללו יגיש למועצת העיר הצעה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות. בכוונת אללו לבקש מהנהלת העירייה לפנות למשרד התחבורה בעניין. מטרתו של אללו: להפעיל רק מספר מצומצם של קווים שיסיעו את הסטודנטים בלילות שישי למרכזי הבילוי. המהלך לדבריו, צפוי למנוע מהצעירים לשתות ולנהוג לאחר מכן. הרצון של אללו ואגודת הסטודנטים להפחית את מספר תאונות הדרכים בעיר.

הצעתו של אללו צפויה להתנגדות מצד שתי הסיעות החרדיות במועצת העירייה - יהדות התורה וש"ס. הסיעות מונות יחד 12 חברים ואליהן יש לצרף גם את שלושת חברי סיעת המפד"ל, שצפויים להתנגד גם הם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה