שכונת רמות: סכנה להתפשטות חיידק אלים



ייתכן כי מחלה מסוכנת נפוצה בימים אלה בשכונת רמות: שלוש בנות נדבקו בחיידק האלים מנינגוקוק, שעלול לגרום גם למוות. בעקבות הגילוי נפתח מבצע חיסון ענק לתושבי השכונה

בעקבות ריבוי מקרי המחלה המדבקת והמסוכנת בשכונת רמות, פתחה לשכת הבריאות המחוזית מבצע לחיסון כל האנשים שבאו במגע עם 3 הבנות , שמחלתן התגלתה במרפאת טרם בעיר. כך, בסוף השבוע האחרון קיבלו 200 מתושבי השכונה חיסון נגד החיידק על ידי צוות אחיות בראשות רופאת המחוז ד"ר חן זמיר.

במשרד הבריאות מוסרים כי בשבועיים האחרונים דווח על תשעה חולים שנדבקו ככל הנראה במנינגוקוק. החיידק האלים גורר לא פעם סיבוכים ארוכי טווח ולעתים עלול לגרום למוות. בארצות הברית מדווח על עשרה אחוזי תמותה בקרב חולים שנדבקו בחיידק.

מי שלקו במחלה, עלולים לסבול מאובדן שמיעה בעקבות דלקת שפוגעת בעצב השמיעה. סיבוכים נוספים יכולים להיות נזקי עור שונים, נזק לגפיים עקב חוסר באספקת דם ובעיות נוירולוגיות שונות.

"מבצע החיסונים עבר היטב. כרגע אין מקרים נוספים ואנו מקווים לטוב", אמר גורם במשרד הבריאות. "עם זאת, לא מצאנו את הגורמים להתפשטות החיידק".

לדברי אחות שלקחה חלק במבצע, "מדובר במחלה מסוכנת שיכולה להיגמר רע מאוד בחלק מהמקרים", אמרה. "גם חיסונים לא עמידים בפניה ובדרך כלל דועכים עם השנים. אנחנו מקבלים מדי פעם דיווחים על חולים כאלה, אבל עושים פעולות מנע רק אם כמה אנשים מאותו אזור נדבקו. במקרה הזה נכנסנו לתמונה לאחר ששלוש בנות מאותו אזור הגיעו לבית החולים והתגלה שהן נושאות את החיידק".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה