שולה זקן הורשעה



בית משפט השלום בירושלים הרשיע את ראש לשכתו של אולמרט לשעבר במרמה והפרת אמונים וקבע כי פעלה לקידום ענייניו של אחיה ברשות המסים. "גרסתה אינה מחזיקה מים", אמר השופט. "היא ניצלה לרעה את כוח תפקידה ומעמדה הרם". התביעה תדרוש מאסר בפועל. הסנגור: נערער

צילום: יוסי זליגר

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (א') את שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, במרמה והפרת אמונים בפרשת רשות המסים. זקן הורשעה שסייעה למקורבים להתמנות לתפקידים בכירים ברשות. השופט חיים לי-רן לא קיבל את טענותיה בנושא ואמר כי "גרסתה אינה מחזיקה מים, ורב הפרוץ בה על העומד".

בהמשך דבריו כותב השופט כי זקן פעלה מתוך "מניע פסול וזר מאין כמוהו, והיא 'מסגירה' לידיו של האח (אחיה יורם קראשי, שהורשע גם הוא בפרשה - ע"ז) את המפתח ללשכת השר. היא עובדת ציבור הפועלת ממניע אישי, ובניגוד לאינטרס הכללי שהיא מופקדת על שמירתו". הוא הוסיף כי יש במעשיה "אבק של שחיתות". הדיון בטיעונים לעונש נקבע ל-24 באפריל.

לפני הכניסה לדיון אמרה זקן: "כפי שאמרתי ביום הראשון שהגעתי לכאן, יש לי אמון מלא בבית המשפט. להבדיל, מחוסר אמון מלא שיש לי בגורמים אחרים". גם ביציאה היא הפגינה אמון בבית המשפט. מנגד, עורך דינה, מיכה פטמן, אמר כי "אנחנו מאוד מאוכזבים מהכרעת הדין. לא משלימים עם התוצאה הזאת, נערער אליה". לדבריו, ההכרעה התבססה רק על העדות של ג'קי מצא ויורם קראשי, שכזכור הורשעו במסגרת עסקת טיעון. לדבריו, הם הודו בעובדה שלא היתה במסגרת העסקה.

בית המשפט התייחס לכך בהכרעת הדין, וקבע כי ההרשעה מתסמכת מלבד עדותיהם של מצא וקראשי גם על האזנות סתר של המעורבים בפרשה, על עימות שערכה המשטרה בין מצא וזקן ועל דברי שאר העדים בפרשה.

התביעה תדרוש מאסר בפועל 

התובעים יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועומרי קופלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אמרו כי ידרשו לגזור על זקן מאסר בפועל. "לא היה ספק שהעובדות בכתב האישום גילו עבירת הפרת אמונים חמורה. בית המשפט טען שמדובר בהפרת אמונים בדרגה הגבוהה ביותר ואף ציין את קרבתה לאולמרט והעובדה כי מדובר במינוי בכירים. אנו נבקש מאסר בפועל מדובר בענישה שצריכה להיות מאחורי סורג ובריח".

 אחרונה החמיר בית המשפט העליון את עונשו של קארשי וגזר עליו שנת מאסר בפועל. קארשי הורשע בפרשה בהפעלת השפעתו למינוי ג'קי מצא לתפקיד ראש רשות המסים ובמינויים אחרים. במהלך משפטו, העידה האחות זקן בדמעות והכחישה את המיוחס לה בכתב האישום.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה