לידיעת הסוחרים: ביטול אגרות האשפה לבעלי המסחר בעיר



עיריית ירושלים מבטלת את אגרות האשפה לסוחרי הבירה
בעקבות עבודת מטה שנעשתה בשיתוף עמותת
"סוחרים למען סוחרים"

המהלך החדש, נעשה כחלק מיוזמת העירייה בשיתוף עמותת "סוחרים למען סוחרים" בראשות תימור אפרתי לחיזוק הסקטור העסקי והשבת מרכז העיר לקדמת הבמה המסחרית. עיריית ירושלים תבטל את אגרות האשפה אותם שילמו סוחרי העיר במטרה לעודד, לפתח ולהקל על עסקים הפועלים בירושלים ולחזקם.
 

בקדנציה הקודמת עתרה אפרתי לבג"צ כנגד העירייה בנושא זה, ואילו בקדנציה זו הנחה ראש העיר ניר ברקת לערוך עבודת מטה עירונית בנושא, אשר בסיומה הוחלט על ביטול האגרות. עבודת המטה העלתה כי אחד האמצעים לעידוד הסקטור העסקי בבירה הוא בהקלת נטל המיסוי העירוני המוטל על עסקים בעיר.

 ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "עיריית ירושלים עושה מאמצים רבים לקדם את המסחר בבירה באמצעות שיפור התשתיות הפיזיות, שיפור הנגישות למרכז העיר עם כניסתה של הרכבת הקלה לפעולה מסחרית, קידום אירועי תרבות המושכים קהל רב וליווי עסקים באמצעות מט"י (מרכז טיפוח יזמות) ירושלים.  אנו מאמינים כי ביטול אגרות האשפה לסוחרי הבירה יקל על סוחרי העיר ויביא לקידום עסקיהם".

 יו"ר עמותת "סוחרים למען סוחרים" תימור אפרתי: "המגזר העסקי בעיר הוא ליבה הפועם של ירושלים. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים ועל ההכרה בתרומתם, חשיבותם והצורך בקידומם של העסקים בעיר ומקווה כי שיתוף פעולה זה והצהרת העירייה לחיזוק המגזר העסקי בעיר יועילו לעסקים בעיר".

מועצת העיר ירושלים פנתה בשנת 2011 למשרדי האוצר והפנים בבקשה שלא להעלות את הארנונה לעסקים בתחומי העיר בשיעור העלאת החובה ונענתה בשלילה. בעקבות כך, החליטה מועצת העיר שלא להעלות את הארנונה לעסקים במלוא שיעור העלאת החובה לשנת 2012, כפי שנקבע ע"י משרד הפנים. ברוח זו הוחלט לחדול מגביית אגרת פינוי אשפת מפעל ובכלל זה ביטול סעיף 28 לחוק העזר (שמירת הסדר והניקיון), התשל"ח-1978.

לידיעת הסוחרים: ההחלטה טעונה אישור מועצת העיר והנושא עתיד להיות מובא לדיון בישיבת המועצה הקרובה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה