בגלל מצב העד: בקשה לעדות מוקדמת בהולילנד



לטענת הפרקליטות, קיימת אפשרות ממשית שעד התביעה המרכזי בפרשה, "הסובל ממצב בריאותי קשה", לא יוכל להעיד אם הבקשה תידחה. גורמים בקרב הנאשמים: אם היו מתממשים תרחישי האימה שלו, הוא כבר מזמן לא היה מהלך בין הבריות

מצב בריאותו של עד המדינה המרכזי בפרשת הולילנד הוביל היום (ג') לבקשה למתן עדות מוקדמת מצד פרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב. העד, שזהותו אסורה בפרסום, הוא עד תביעה מרכזי בכל הפרשיות שבכתב האישום, ולדברי הפרקליטות, קיים צורך להבטיח את גביית עדותו כל עוד הוא כשיר לכך מבחינה בריאותית. על פי הבקשה, האפשרות כי לא יוכל להעיד אם תידחה עדותו למועד עתידי רחוק ובלתי ברור, היא ממשית.

לדברי הפרקליטות, הבקשה הוגשה לאחר שכבר מוצו הליכי החקירה, הושלמו הליכי השימוע והוגש כתב האישום. "עסקינן בעד מדינה מרכזי וחיוני בכל אחת מפרשיות השוחד הנידונות בכתב האישום", נמסר מהפרקליטות, שפירטה כי במהלך החקירה, נגבו ממנו למעלה משבעים הודעות שנמסרו לנאשמים במלואן. "מצב בריאותו הקשה והמורכב, גילו המבוגר ועברו הרפואי, שהיו ידועים למאשימה בשלבים מוקדמים של החקירה, מקימים יסוד סביר להניח ואף חשש של ממש שהוא לא יהיה מסוגל להעיד במהלך המשפט אם עדותו תידחה".

על פי הבקשה, דחיית עדותו של עד המדינה עלולה לגרום לסיכול ההליך הפלילי בפרשה ולפגיעה קשה ביכולת הפרקליטות להציג בפני בית המשפט את תשתית הראיות להוכחת האישומים.

"המאשימה סבורה כי באיזון האינטרסים השונים, יש להעדיף בנסיבות אלה באופן מובהק את האינטרס הציבורי של בירור האמת וקיומו הלכה למעשה של הליך פלילי באישומים כה חמורים לכאורה, על פני הפגיעה, אם בכלל תהא כזו, שתיגרם לנאשמים", נכתב בבקשה.

בעקבות בקשת הפרקליטות, אמרו גורמים מקרב הנאשמים כי "כבר 20 שנה שעד המדינה מוליך שולל באשר למצבו הבריאותי ומשתמש בכך כדי להטעות ולגזול כסף מאנשים. כעת הגענו לשיא חדש, כאשר הפרקליטות משתפת איתו פעולה בעניין זה. אם כל תרחישי האימה שלו על מצבו הבריאותי אכן היו מתממשים, הוא כבר מזמן לא היה אמור להלך בין הבריות".

 
צילום: פלאש 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה