תכנים לימודיים נגד ישראל במערכת החינוך הפלסטינית



מכון IMPACT-SE לחקר הסובלנות והשלום בחינוך: נמשכת ההתעלמות מהשלום וחדירה של מסרים אסלאמיים רדיקאלים לתוכניות הלימודים ברשות

במכון IMPACT-SEלחקר הסובלנות והשלום בחינוך גילו ממצאים מדאיגים: על פי החקר, נמשכת חדירה של מסרים אסלאמיים רדיקאליים וההתעלמות מעקרונות החינוך לשלום ולסובלנות, כל זאת בתוכניות הלימודים בבתי הספר ברשות הפלסטינית. במרבית הספרים אין כל אזכור ולו הקטן ביותר לקיומה של מדינת ישראל. 

מנכ"לית מכון IMPACT-SE, היועצת החינוכית שלי שנדור אלקיים, מסרה כי על אף שהרשות הפלסטינית התקבלה כחברה בארגון אונסק"ו ומחויבת לשמור על הסטנדרטים שלו, לא ניכר שינוי בתוכניות הלימודים ברשות. שנדור אלקיים מגלה כי כבר כעת מתבררים כמה ממצאים מניטור שערכה קבוצת המחקר הפלסטינית לספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית משנת 2011. לדבריה בולט במיוחד חדירה של המסרים האסלאמיים לתוכניות הלימוד בתחום היצירה והאומנות, בבתי הספר הפלסטינים באזור רמאללה הנחשבים מתונים יחסית. לדבריה של שנדור אלקיים הרשות הפלסטינית ממשיכה לחנך את ילדיה בגיאוגרפיה של אשליות, שבה ישראל כביכול בלתי-קיימת. למשל, בשיעורי גיאוגרפיה הרשות הפלסטינית מזגזגת בין מציאות לאשליה ויוצרת אצל תלמידיה תלישות מהמציאות.

את ועוד, מגלה קבוצת המחקר של מכון IMPACT-SE, גם החינוך הפלסטיני הבלתי פורמאלי כפי שבא לידי ביטוי בעיתוני הילדים שמוציאים הרשות והחמאס. באותם עיתונים מפרסמים תכנים שמערכת החינוך הרשמית הפלסטינית איננה יכולה להעביר, כגון חזיונות וחלומות על חיסול ישראל במלחמה. המכון פרסם  דו"ח חמור על מגזין הילדים של החמאס אל-פתח שיוצא לאור מאז שנת 2002. שש שנים אחר כך, ביולי 2008, בסיוע מימון בינלאומי חנכה תנועת הפתח עיתון ילדים משלה, אל-זייזפונה. עיתון זה פרסם בפברואר 2011 דברי שבח להיטלר ולהרג יהודים, דבר שעורר זעם בארגון אונסק''ו שהפסיק את מימונו. עיון בדפי זייזפונה, מדגישה שנדור אלקיים, מלמד שהחומרים מגיעים לעיתון ישירות מבתי הספר הפרטיים והממשלתיים של הרשות הפלסטינית וכולל תכנים של הכחשת מדינת ישראל, דמוניזציה של הציונות, ותפארת ההקרבה והג'יהאד. כך לדוגמא הילדים הפלסטיניים מציירים את התוכן שהם לומדים בספרי הלימוד, למשל, ששטח ישראל הנו כולו פלסטיני. כך, הונחו ילדים פלסטינים לצייר על גבי מפת פלסטין חזיונית החלטת האו"מ מס' 194 משנת 1948. זאת ועוד, שלא כמו ספרי הלימוד, בזייזפונה הפלסטינים נותנים ביטוי לענייניהם השוטפים כגון החרמת מוצרים ישראלים, אכזבה מתהליך השלום ועוד.

במכון אימפקט מביעים תקווה שדברי השבח להיטלר בעיתן זייזפונה הינה נקודת שפל ומפנה, תמרור אדום לקהילה הבינלאומית, לאונסק"ו ולפלסטינים עצמם שמה שהיה לא יהיה עוד אם הם מבקשים הכרה של אונסק"ו ברשות. מנכלי"ת מכון אימפקט ס.א. מציינת כי בכוונת המכון להמשיך לעקוב אחר התכנים של המגזין זייזפונה עם או בלי מימון של אונסקו, בשל חשיבותו כאשנב או מראה למערכת החינוך הפלסטינית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה