הבוקר (ב') בשעה 10:00 יחזרו לרחובות המוני מפגינים ירושלמים



משנים את שיטת מחיר למשתכן- נאבקים ליישום דו"ח טרכטנברג!

כך יפגינו בעוד פחות ממחצית השעה, תנועות הצעירים והסטודנטים הירושלמיות, מול ישיבת הממשלה

הבוקר (ב') בשעה 10:00 תיערך מול קריית הממשלה, הפגנה כנגד הקריטריונים החדשים של דיור בר השגה הנוגדים את המלצות דו"ח טרכטנברג, זאת בעקבות הודעת שר השיכון, כי בכוונתו להתעלם מהמלצות ועדת טרכטנברג על שינוי הקריטריונים לזכאות לדיור בר השגה, החליטו מספר תנועות בירושלים להתאחד ולהפגין מול הישיבה בה עתידים להיחתם הקריטריונים החדשים. בין התנועות שיגיעו להפגנה: אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית תנועת רוח חדשה בשיתוף התאחדות הסטודנטים, תא אופק, המשמרת הצעירה של תנועת העבודה בירושלים, תנועת "ירושלמים", עמותת איילים ותנועת התעוררות.

ההפגנה תחל בשעה 10:00, חופף לזמן שבו תיערך במקום ישיבה בראשות שר השיכון אריאל אטיאס, בה יחתמו הקריטריונים החדשים. במסגרת דו"ח טרכטנברג, הומלץ על שינוי הקריטריונים לדיור בר השגה, כך שיכללו את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות. שילוב קריטריון זה, אמור לאפשר גם לזוגות צעירים ועובדים לקבל סיוע לרכישת דירות, בנוסף לשינוי שיטת הסיוע לזכאי הדיור הציבורי מהעשירון התחתון והגדלת היצע הדירות על ידי שיווק קרקעות.

במסגרת זו, יקראו הסטודנטים והצעירים לשר האוצר להפעיל את סמכותו ולמנוע המשך אפליה של הציבור העובד והתורם, בניגוד להתחייבות הממשלה ולבטל את החלטת השר אטיאס.

איתי גוטלר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית: "הצעירים לא ישתקו בזמן ששר השיכון מורח את מסקנות ועדת טרכטנברג ומקדם אינטרסים סקטוריאליים על חשבון טובת הציבור. אנו קוראים לשר האוצר וראש הממשלה לנקוט באופן מיידי בצעדים אקטיבים שיחייבו מתן מענה בתחום הדיור גם לציבור העובד, זאת לצד טיפול שורשי בבעיות הספציפיות של המגזרים החלשים ומחוסרי הדיור".

אלישבע מזי"א, מנכ"ל תנועת "רוח חדשה': "לא יתכן שפעם נוספת האינטרסים של האוכלוסייה היצרנית והצעירה בישראל, נדחקים הצידה באין מפריע בגלל העדפות סקטוריאליות צרות ובוטות של נבחרי הציבור בישראל. אוכלוסיה צעירה היא קריטית לשמירה על אופייה הפלורליסטי של ירושלים. לאור המורכבויות הרבות ממילא, אימוץ קריטריונים מפלים מהווה פגיעה חמורה במאבקה הממושך של התנועה להשארת האוכלוסייה הצעירה בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה