בית המשפט דחה פינוי מחוסרי הדיור בגן סאקר



בית המשפט המחוזי פסק אמש (שני) בצו ביניים את פינויין של משפחות מחוסרי הדיור במאהל ב"גן סאקר". הדיירים, שדחו את הצעות הפשרה ע"י העירייה עד כה, נערכות להמשך השהייה בקור העז, עד הדיון הבא בעניינם בסוף חודש מרס

מחוסרי הדיור בגן סאקר (צילום:פלאש90)
החלטת בית המשפט המחוזי מאתמול (שני) על דחיית פינויין של משפחות מחוסרי הדיור ב"גן סאקר"התקבלה בתחושות מעורבות: מצד אחד, ההחלטה התקבלה ב"סיפוק" מסוים, שכן המשפחות העדיפו להישאר במאהל הזמני שהקימו בגן - על פני קבלת הצעות הפשרה השונות מצד העיריה. מצד שני - פירוש ההחלטה הוא כי עליהן יהיה לעבור את חלקו הקשה של החורף הירושלמי, לפחות עד סוף חודש מרס.

שופט בית המשפט המחוזי, ד"ר יגאל מרזל, קיבל את עתירתם של המחוסרים למנוע את פינויים ע"י עיריית ירושלים, וקבעבצו ביניים כי הם יוכלו להישאר במאהל עד הדיון הבא בעניינים, בסוף חודש מרס. בהחלטתו כתב השופט מרזל כי "אין חולק שהעותרים לא מצויים במקום מבחירה ואין חולק שלא מדובר במחאה גרידא, אלא בעותרים הטוענים להיעדר פתרון דיור כלשהו עבורם בעת הזו. מטעם זה הם מבקשים את המשך השהות בתנאים קשים אלה על פני פינוים - כאשר למעשה אין להם לאן להתפנות".
 
נציגי הדיירים במאהל דחו עד כה את הצעות הפשרה שהוצעו להם, בין השאר הצעת העירייה לפיה כל משפחה שתתפנה מרצון מהמאהל תקבל מענקים חד-פעמיים לשכירת דירות לחודשי החורף וסיוע מסטודנטים מהאוניברסיטה העברית במציאת דירה, עד למציאת לקדם פתרון קבע למצבם ע"י הרשויות. יש לציין כי מרבית המשפחות במאהל כלל אינן עומדות בקריטריונים לקבלת סיוע בשכר הדירה הניתן במסגרת חוק הדיור הציבורי.

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ללא כל קשר לדיון בבית המשפט, העירייה ממשיכה להעמיד לרשות דיירי המאהל את מתווה הסיוע הייחודי ותמשיך להעמיד את המשאבים העירוניים לסיוע לדיירים למימוש ההסדר. בעירייה מקווים כי דרי המאהל יצליחו בימים הקרובים לממש את ההסדר ולחתום על חוזה לשכירת דירה ולהתפנות מהמאהל. העירייה תמשיך לסייע למשפחות בליווי, הכוונה, סיוע בהעברת ציוד ואחסונו וכן בכל סיוע נוסף שיידרש".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה