עצורים נוספים בפרשת הפדופיליה בירושלים



המשטרה עצרה אתמול 3 גברים החשודים כי נטלו חלק בהתעללות הקשה בילדי שכונה אחת במרכז העיר. השלושה (שניים בני 55 ואחד בן 19) נעצרו לאחר שחוקרי ילדים אספו חומר רב מעדויות הקורבנות, הקושר את החשודים למעשי הפדופיליה וההתעללות הקשים. בית המשפט האריך את מעצרם של השלושה בחמישה ימים נוספים ואסר על פרסום תמונתם וזהותם

 חוקרי תחנת "לב הבירה" (מרחב ציון) של מחוז ירושלים, עצרו אתמול (ראשון) 3 גברים (שניים בני 55, ואחד בן 19), החשודים בהשתתפות במעשי אינוס וסדום בילדים בשכונה במרכז ירושלים. בית משפט השלום האריך את מעצרם של השלושה ב-5 ימים נוספים.
 
פרטי הפרשה המזעזעת, אשר הוגדרה כ"פרשת הפדופיליה הגדולה והחמורה מאז קום המדינה", נחשפו לפני כבר יותר משנה, אולם משום מה, על אף שפרטי ההתעללות ידועים לרשויות, וחרף העובדה כי מרבית החשודים במעשים עדיין מסתובבים ופועלים חופשי בשכונה, בוצעו אך מעצרים ספורים, והילדים נותרו חשופים לפגיעות חוזרות ונשנות מצדם.
 

בשבוע שעבר, במהלך דיון חירום שנערך ב"ועדה לזכויות הילד" בכנסת, בו הגיעו מספר מהאמהות לילדים שנפלו קורבנות להתעללויות, הביעו חברי הכנסת ביקורת רבה במה שהוגדר על ידם כ"סחבת בלתי מתקבלת על הדעת" של הרשויות האחראיות השונות, ובראשן משרד הרווחה, אשר אחראי על פעולתם של חוקרי הילדים, שכן מרבית הקורבנות בפרשה הנם ילדים וילדות קטנים בני 4-10 שנים.
 
נראה כי בעקבות הפרסום המחודש והסערה הציבורית שנתלוותה אליו כאן בירושלים, הרשויות חזרו לפעול בנושא ביתר שאת. ממשטרת ירושלים נמסר כי חוקרי הילדים השלימו סבב חקירות נוסף של ילדים בשכונה, שהצביעו על שלושת החשודים כמעורבים במספר מקרים של אונס והתעללות בילדי השכונה, ביחד ולחוד. החוקרים העבירו את ממצאיהם לפרקליטות המחוז, שהגישה כאמור כתבי אישום נגד השלושה, המואשמים במעשי אינוס, סדום ופדופיליה.

בתכנית "בדרך הביתה עם שלום אורן" אתמול, שוחח המנחה שלום אורן עם עו"ד איתן להמן, המייצג את המשפחות, ודנו בהתפתחויות האחרונות בפרשה:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה