רשות החשמל קבעה: החשמל יתייקר בכ-9%



חברת החשמל תבקש לאשר התייקרות של כ-9% החל מפברואר. מחירי החשמל ישלימו עלייה של כ-25% מאז אוגוסט. ברגע האחרון נמנעה התייקרות של 35%, כאשר האוצר העניק לחברה הנחה משמעותית במס על סולר והלוואת מדינה

חברת החשמל קיבלה מהאוצר הקלות פיננסיות שיאפשרו לה לדרוש העלאה של תעריפי החשמל בפברואר בשיעור של כ-9%. רשות החשמל, הגוף שמאשר את שיעור ההתייקרות המדויק שישלמו הצרכנים הסופיים, צפויה לאשר התייקרות החל מפברואר ושיעור העלייה המקסימלי יהיה של 9%. בסך הכל ישלימו מחירי החשמל עלייה של לא יותר מ-25% מאוגוסט.
 

שר האוצר, יובל שטייניץ, העניק לחברת החשמל את הערובות הנדרשות לשיפור מצבה הפיננסי, שיאפשרו לה לסגת מייקור התעריפים שתוכנן - בשיעור של 35%. ההתייקרות הצפויה מצטרפת לשתי התייקרויות נוספות שאושרו מאז אוגוסט. באוגוסט אושרה התייקרות של כ-10% ובאוקטובר התייקרות של 4.7%. 

בדיון חירום שהתקיים היום במשרד האוצר, בנוגע למשבר הדלקים שבו מצויה חברת החשמל, הנובע מהפסקת הזרמת הגז ממצרים ומהידלדלות מאגר ים-תטיס, התבקש שר האוצר, יובל שטייניץ, לאשר להנהלת חברת החשמל לייקר את התעריפים ב-35% החל מה-1 בפברואר.

שר האוצר הודיע כי הוא מתנגד להעלאת מחירים פתאומית שכזאת, והנחה את בכירי האוצר למצוא פתרון שיאפשר העלאה בשיעור חד-ספרתי. בעקבות זאת, אושרו שני צעדים שמטרתם להקל על המצוקה הפיננסית של חברת החשמל ולאפשר לה להעלות מחירים בשיעור של כ-9% ב-2012.

ראשית, העניק האוצר לחברת החשמל הנחה של 90% במס על סולר. שנית סוכם כי החברה, המצויה בחובות אקטואריים של כ-60 מיליארד שקל, תקבל הלוואת מדינה ל-3 שנים. באוצר מקווים שבמהלך 2013 תתחיל החברה לקבל גז ממאגר "תמר" ואז יבוטלו ההטבות. כמו כן, צופים כי החל משנת 2014 תתאפשר הורדה במחירי החשמל

ההעלאה מתוכננת החל מ-1 בפברואר והיא נובעת משיבוש הזרמת הגז המשמש להפקת חשמל, מאז הפלת השלטון במצרים. הגז שבו משתמשת חברת החשמל מגיע ממאגרים בחצי האי סיני וממאגר "ים-תטיס" שמול חופי הים התיכון.

בחודשים האחרונים פוצץ צינור הגז ממצרים 6 פעמים והגז במאגר ים תטיס הולך ואוזל. ב-2013 תתחיל חברת החשמל לקבל גז ממאגר "תמר" אבל עד אז היא סובלת ממחזור בגז וצריכה להשתמש בסולר, מוצר יקר בהרבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה