הרכבת הקלה איננה ערוכה לכניסת הפעימה הראשונה לתוקף



חברת מועצת העיר מסיעת "התעוררות בירושלים", שלחה היום מכתב לחברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, בו היא דורשת מהם להשלים את עבודות הרכבת טרם ביצוע השינוי בהסדרי התחבורה הציבורית בעיר. במשרד התחבורה מספרים כי התוכנית הירושלמית תושק בחלקים: בחלק הראשון יקבלו 22 קווי אוטובוסים מסלול חדש על חשבון מסלולים שבוטלו, ובשאר הקווים יוארך מסלול הנסיעה

לפני כחצי שנה הושקה הרפורמה הראשונה במטרופולין תל אביב שכללה בין השאר צמצום של כ-20 קווי אוטובוסים על חשבון הגדלת תדירות התנועה בשאר הקווים. מנתונים ראשוניים של משרד התחבורה, שמבוססים על היקף מכירות הכרטיסים של כל המפעילים באזור גוש דן, עולה שמספר הנוסעים לא ירד ואף נמצא בעלייה בחלק מהקווים. נתונים מעודדים אלו היו בין הגורמים ששכנעו את שר התחבורה ישראל כץ להשיק תוכנית דומה גם בעיר הבירה.

במשרד התחבורה למדו את הלקחים מהפעם הקודמת, והתוכנית הירושלמית תושק בחלקים ולא בבת אחת בכל המטרופולין. החלק הראשון, שמתקרא "פעימת דרום מערב", דומה במבנהו למהפכה שבוצעה בתל אביב – 22 קווי אוטובוסים קיבלו מסלול חדש על חשבון מסלולים שבוטלו, ובשאר הקווים הוארך מסלול הנסיעה.
 

שלד מערך התחבורה החדש יכלול 6 קווים מהירים וכ-55 קווים שכונתיים ובין שכונתיים כמו גם חניוני "חנה וסע" ומערך שילוט ומידע ממוחשב. כל השינויים הללו אמורים ליצור חיבור טוב יותר של שכונות דרום-מערב העיר מקריית מנחם ועד קריית משה, שציבור משתמשי התחבורה הציבורית שם נאמד בכ-150 אלף איש.

הפעימה הבאה – בפסח

במשרד התחבורה מתהדרים בהפחתת מספר האוטובוסים שנעים ברחוב אגריפס בכ-20%, ומציינים שנשכרו כ-650 דיילים שיסבירו לנוסעים את מהות השינויים, זאת כלקח נוסף מהכישלון ההסברתי ששרר בשינוי שבוצע באזור תל אביב.

לאחרונה הותקנו כבר כ75% מרשת הרמזורים החכמה של הרכבת הקלה (רכבת כל 9 דקות), והופעל הכרטיס החכם (נסיעה בכל הקווים למשך 90 דקות ובמחיר אחיד), שני שלבים מקדימים להקת תוכנית התחבורה החדשה. "כיום הרכבת הקלה נוסעת היטב, רוב הקווים המהירים פועלים, חניוני 'חנה וסע' נפתחו לציבור, תחנות חדישות ושלטי מידע אלקטרוניים מוצבים בימים, וכל שנותר כעת הוא לחבר את חלקי הפאזל לתמונה חכמה ומשולבת", אמר כץ.

מנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר הסביר שהתוכנית היא פרי עבודת ניתוח שנמשכה חמש שנים: "בחודשים הקרובים ישודרגו ויתואמו בשתי פעימות 42 קווים בעיר. יופעלו כל 6 הקווים המהירים, וכמובן הרכבת הקלה". הפעימה הבאה, שתהיה בעוד כארבעה חודשים, תכלול הפעלה מלאה של כל הרכבת הקלה ושיפור תדירות הנסיעה שלה (כל 6 דקות) וארגון ייתר הקווים בעיר.

 האם העיר מוכנה לשינוי?

בניגוד לרוחות האופטימיות שנושבות ממשרד התחבורה ומעיריית ירושלים, חלק מנציגי התושבים חוששים שהשינוי התחבורתי בוצע טרם זמנו.  מירב כהן, חברת מועצת העיר מסיעת "התעוררות בירושלים", שלחה היום מכתב לחברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, בו היא דורשת מהם להשלים את עבודות הרכבת טרם ביצוע השינוי."עם הכנסת הפעימה הראשונה לתוקף יבוטלו קווי אוטובוסים רבים והתלות של הנוסעים ברכבת תגבר. לכן יש לוודא שלפני הכנסת הפעימה לתוקף תשופר רמת השירות שניתנת לנוסעים ברכבת, אחרת הם יהפכו לבני ערובה. לצערי, מדי יום מתקבלות במשרדי אינספור תלונות בדבר תקלות שונות בתפקודה של הרכבת, כגון: מערכת מיזוג שאינה עובדת, תקלות במערכת הכרטוס, עצירות פתאומיות שלא פעם הובילו לחבלות ונסיעה איטית מידי", טוענת כהן.

מחברת סיטיפס נמסר בתגובה: "סיטיפס שותפה לרצון לתת את השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים בירושלים, היא מובילה את השינוי בעיר ועומלת על כך מידי יום. רובן של התלונות שציינה כהן במכתבה נפתרו כבר מזה זמן רב ואינן קיימות יותר. העובדה היא כי זמני הנסיעה ברכבת התקצרו, תדירות הגעת הרכבות צומצמה מכ-12 דקות באוגוסט לכ-7 דקות כיום, מספר הרכבות גדל והרכבת הקלה העלתה את איכות החיים של תושבי ירושלים. סיטיפס תמשיך לעקוב ולטפל במהירות האפשרית בכל תלונה שתתקבל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה