בחירות לרב הראשי לעיר: ייבחר רב ציוני לצד רב חרדי



לאחר שבג"צ קיבל את עתירתו של ראש העיר ברקת בעניין הבחירות הקרבות לקביעת הרבנים הראשיים לעיר - הליך הבחירות יצא אמש לדרך. נקבעו קריטריונים אשר יבטיחו כי אחד מהרבנים שייבחרו יהיה רב ציוני, אשר יייצג את האוכלוסייה היהודית-ציונית בעיר, המהווה כ70% מכלל האוכלוסייה.

לאחר מאבק ממושך שהוביל ראש העיר ניר ברקת, שכלל לא פחות משלוש עתירות לבג"צ נגד החלטת שר הדתות כי לא ייקבעו קריטריונים מוקדמים לקביעת זהותם של הרבנים הראשיים לעיר, הליך הבחירות יצא אמש לדרך.


נקבע כי  הקריטריונים לבחירת הרבנים הראשיים יתנו מענה ראוי להרכבה של האוכלוסייה היהודית בעיר - כולל זאת אשר אינה פוקדת את בית הכנסת על בסיס קבוע.
בעקבות הצלחת מהלך העתירות לבג"ץ שהוביל ברקת, נראה כי גברו סיכוייו של מועמד הציונות הדתית, הרב אריה שטרן, להיבחר למשרת הרב האשכנזי של העיר.

ועדת הבחירות בחרה אתמול (ראשון) את בתי הכנסת אשר נציגיהם ייכללו באסיפה הבוחרת, לצד חברי מועצת העיר, נציגי העיריה ונציגי משרד הדתות.
 
ברקת ציין כי "רב ראשי מן הזרם הציוני (מתוך שני רבני העיר), הוא הכרח בעיר שבה 70% מהאוכלוסייה היהודית היא ציונית ובעלת צרכים ייחודיים משלה. לרב תפקיד משמעותי בייצוג העיר ותושביה, וראוי כי הליך הבחירה ייעשה בצורה דמוקרטית אשר משקפת נאמנה את הרכב אוכלוסיית העיר", אמר ברקת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה